bamana
bamana

هارموني رنگ در طراحي لوگو در جذابيت آن بسيار مهم مي باشد.

  1. tetradic/double-complementary : اين طرح رنگي، شامل دو جفت رنگ متضاد است. اين طرح رنگي، بسيار چشم را به خود جلب مي كند، اما حتي نسبت به حالت complementary، استفاده از آن سخت تر است؛ چرا كه هر چه تعداد رنگ ها بيشتر باشند، يافتن تعادل بين آن ها نيز سخت تر خواهد بود.
  2. analogous : منظور رنگ هايي است كه در گرداننده ي رنگ ها در كنار هم قرار دارند. اين نوع هارموني نيز زيركانه است و استفاده از آن در طراحي آسان است.
  3. monochromatic : مونوكروماتيك به حالات مختلف shadeها، toneها يا tintهاي يك رنگ مي گويند. براي نمونه محدوده اي از رنگ هاي آبي كه از آبي روشن به آبي تاريك با هم فرق مي كنند. اين نوع هارموني، بسيار زيركانه است و بيشتردرطراحي استفاده مي شود.
  4. complementary : به معني متضاد است. يعني استفاده از رنگ هايي كه در گرداننده ي رنگ ها، در مقابل و در تضاد با هم قرار دارند. مثلا رنگ هاي قرمز و سبز يا رنگ هاي آبي و نارنجي. دقت كنيم كه رنگ هاي complementary، تضاد بسيار زيادي دارند (high-contrast) و شدت زيادي دارند (high-intensity)؛ پس به كارگيري آن ها به صورت متعادل و هماهنگ، كار آساني نيست.

ادامه مطلب 

امتیاز:
بازدید: 0
برچسب:
:
[ 1397/1/29  ] [ ۰۶ ] [ bamana ] [ ]

طراحي لوگو آنلاين:

طراحي لوگو يعني بازتاب هويت فردي يا سازماني اشخاص و سازمان‌ها كه بسته به نوع فعاليت يا نگرش آنها ، بصورت رمزگونه نمايش داده ميگردد.

يكي از ابتدايي ترين دسته‌بندي‌ها ، طراحي لوگو را به دو نوع نوشتاري و تصويري تقسيم مي‌كند.

در واقع در هيچ منبع تخصصي گرافيك ، تقسيم‌بندي جامعي از سازماندهي لوگو ارائه نشده است و هرآنچه كه امروزه بصورت تعريف و مرزبندي مختصر در اين خصوص ارائه مي‌دهيم ، تازه ابتداي راه رشته طراحي لوگو است. چرا كه با ظهور فنآوري و پديده‌هاي نوين در عرصه طراحي گرافيك ، لوگو تغيير ماهوي داده و اصولا عملكردي ويژه با تاثيري بيش از آنچه تا كنون شاهدش بوده ايم خواهد داشت.

طراحي لوگو يكي از مهم ترين عناصر در شروع تجارت و كسب و كارها مي باشد. همچنين براي هويت بخشيدن به تجارت ها به كار مي رود و بسيار موثر در ارتباط برقرار كردن مخاطبان با برندها مي باشد. از اين رو طراحي لوگو در حوزه گرافيك يكي از گران ترين هاست. به همين خاطر هميشه براي گران ترين ها در حوزه هاي متفاوت راه حل ميانبر طراحي مي شود تا افرادي كه توانايي پرداخت هزينه هاي بالا را ندارند از اين راه حل ها استفاده كنند. يكي از راه حل هاي ميانبر در طراحي گرافيك ، طراحي لوگو آنلاين مي باشد.

طراحي لوگو با قيمت ارزان و بعضا رايگان بدين صورت است كه بعضي از سايت ها با جمع آوري و ارائه طرح هاي آماده به صورت پكيج و طبقه بندي موضوعي آنها به كاربران ، بازديد از سايت خود را بالا برده و به هيچ عنوان به فكر تجارت كاربران و مخاطبان نمي باشند. بديهي است اين طرح ها و پكيج هاي آماده كه به صورت رايگان يا با هزينه بسيار كم در اختيار كاربران قرار مي گيرد ، اختصاصي نيست.

 از آنجايي كه مهم ترين ويژگي در يك طراحي لوگو موفق و اصولي ، منحصر به فرد بودن آن مي باشد و بايد معنا و مفهوم خاصي در بطن يك لوگو طراحي شود. همچنين با توجه به توضيح بالا و اينكه ممكن است از يك طرح آماده چندين كاربر به عنوان نشان گرافيكي خود در تجارت و كسب و كارشان استفاده كنند ، بايد بدانيد كه با انتخاب اين دسته از لوگوها ، لوگوي منتخب شما مهم ترين اصل و استاندار را ندارد. پروسه طراحي لوگو به چندين مرحله تقسيم مي شود و در بين طراحي هاي گرافيك ، در گروه طراحي هاي زمانبر قرار مي گيرد. به همين دليل هيچگاه يك لوگوي جذاب و منحصر به فرد در طول چند ثانيه طراحي نمي شود (طراحي لوگو آنلاين) و بي شك از كيفيت پاييني برخودار است.

همانطور كه طي مقالات قبلي گفته شد انجمن صنفي طراحان گرافيك قيمت طراحي لوگو را هفت ميليون تومان تصويب كرده است. اين قيمت براي عموم مردم بسيار بالا مي باشد و قادر به پرداخت هزينه هاي بالا در ابتدا و شروع يك تجارت براي طراحي لوگو نمي باشند. از اين رو مجموعه مائده ديزاين با در نظر گرفتن شرايط و جلب اعتماد و رضايت مشتريان ، قيمتي به مراتب پايين تر از هفت ميليون تومان براي طراحي لوگو در نظر گرفته است. طراحي لوگو اصولي طبق تمام استاندارهاي جهاني همراه با جذب بالاي كاربران و مخاطبان با قيمتي مناسب عموم مردم از شرايط و ويژگي هاي طلايي دفتر تبليغاتي مائده ديزاين مي باشد.

بايد توجه ويژه اي به اين موضوع داشته باشيد كه تجارت بدون هويت مانند شخص بدون نام و نشان است. لوگوها شخصيت يك برند را به مخاطبان القا مي كنند و به كسب و كارها هويت و نشاني مي بخشند. لوگوها در ديد چند ثانيه اي مخاطبان نقطه شروع و پايان يك برند مي باشند و بسيار نقش حياتي در ميزان فروش و ارتباط بين مخاطبان با برندها خواهند داشت. به همين دليل طراحي لوگو برند يا تجارت خود را بسيار جدي و حياتي بدانيد.

منبع: مائده ديزاين

امتیاز:
بازدید: 1
برچسب:
:
[ 1397/1/26  ] [ ۰۷ ] [ bamana ] [ ]

از آنجايي كه طراحي لوگو در انواع تجارت ها از اهميت بالايي برخوردار است و درحال حاضر طراحي لوگوي ارزان يكي از دغدغه هاي صاحبان كسب و كار شده است. در اين مقاله به بررسي تاثيرات قيمت بر طراحي لوگو مي پردازيم

لوگوهاي گران قيمت:

لزوما گران بودن هزينه طراحي لوگو نمي تواند تضمين كند. كه تمام اصول طراحي در لوگو رعايت شده است. مي توان در بين لوگوهاي مشهور كه بسيار موفق بوده اند و در گروه گران قيمت ترين لوگوها قرار مي گيرند به گوچي، شانل، لوييس ويتون و باربِري اشاره كرد.

با توجه به اين كه انجمن صنفي طراحان گرافيك قيمت طراحي لوگو را هفت ميليون تومان تصويب كرده است. شما مي توانيد با يك مبلغ مناسب، نه بسيار ارزان يا گران يا حتي رايگان، يك لوگو حرفه اي و استاندارد را براي برند تجاري خود داشته باشيد. پس به سراغ متخصصان طراحي لوگو مجموعه مائده ديزاين مراجعه فرماييد تا با قيمتي مناسب اقدام به طراحي لوگو شما كنند.

چند نمونه لوگوي گران قيمت :

 

طراحي لوگو براي برند يا شركت ها بسيار جذاب و تاثيرگذار مي باشد. طراحي لوگو در دسته كارهاي تخصصي و پيچيده قرار گرفته است. همچنين مهم ترين اصل در طراحي لوگو منحصر به فرد بودن لوگو مي باشد كه در شروع طراحي بايد از خود پرسيد هدف از طراحي لوگو چه مي باشد و زمينه فعاليت ، حيطه كاري و تخصص شركت يا كمپاني چيست؟

در طراحي لوگو در نظر داشته باشيد كه ويژگي هايي از شركت يا برند شما مثل قابل اعتماد بودن حرفه اي بودن و منحصر به فرد يا متخصص بودن به مخاطبان منتقل شود.

در تمام مراحل طراحي اينكه چه مفهومي را مي خواهيد به مخاطبان القا كنيد در نظر داشته باشيد. مخاطبان با توجه به لوگوي شما دريافت خواهند كرد كه با چه شركتي در ارتباط هستند.

در طراحي لوگو علاوه بر در نظرگرفتن زمينه فعاليت شركتي كه سوژه طراحي لوگو است ، بايد شناخت كامل از مخاطبان خود داشته باشيد.

يكي از مهم ترين عوامل يا شرايطي كه در طراحي لوگو بايد در نظر گرفته شود اين است كه لوگوي طراحي شده ممكن است در چه اموري استفاده شود و با چه مكان هايي مطابقت دارد.

·      كارت ويزيت

·      بروشور و كاتالوگ

·      ست اداري

·      وب سايت

·      شبكه هاي اجتماعي

·      تبليغات تلوزيوني

·      بيلبورد

 

همانطور كه مي دانيد اشكال مختلف ( مربع ، مستطيل ، دايره ، خط صاف ، منحني و غيره) تاثيرات مختلفي بر مخاطبان دارد و احساسات متفاوتي را به بيننده منتقل مي كند.

 

·      دايره : امنيت و تعادل

·      بيضي : مدرن و نوآوري

·      دواير هم مركز : مشاركت ، انسجام و همكاري

·      مثلث و سه ضلعي : قدرت ، استحكام و استقامت

·      مربع : توانايي ، نيرو و حرفه اي

·      خطوط افقي : هارموني و كنتراست

·      خطوط عمودي : تكنولوژي

·      خطوط مورب : انرژي و پيشرفت

·      خطوط منحني : ملايم بودن

همانند اشكال ، رنگ ها هم از نظر روانشناسي ، حس هاي مختلفي را به بيننده منتقل مي كنند و حاوي پيام هايي براي مخاطبان هستند. به راهنماي رنگ ها توجه كنيد:

·      قرمز : هيجان ، شور ، عشق ، خشم

·      نارنجي : انرژي ، پيشرفت ، تغيير ، موفقيت

·      زرد : نيرو ، شادي ، خوش بيني ، گرسنگي

·      سبز : طبيعت ، رشد ، پول ، كنتراست

·      آبي : احساس ، آرامش ، هماهنگي ، صداقت

·      بنفش : وفاداري ، ثروت ، مدرن بودن ، منطق

·      خاكستري : خنثي بودن ، به دور از زمان

·      سياه : اقتدار ، تخصص ، اعتماد ، اعتبار

·      سفيد : خلوص ، پاكي ، بي گناهي ، نشانه مرگ

·      قهوه اي : پايداري ، ارگانيك ، راحتي

·      متاليك : ثروت ، لاكچري ، پرستيژ ، كيفيت

طراحي لوگو بايد به گونه اي انجام شود كه لوگو در بازه ي زماني مشخص قديمي يا از كار افتاده نشود. استفاده از هرگونه المان هاي كاربردي در لوگو كه بر طبق مد طراحي شده باشد اشتباه مي باشد. از طراحي هاي مدگرايي و گرايشي در لوگو خودداري كنيد.

اگر قصد داريد لوگوي خود را بر اساس تايپوگرافي طراحي كنيد. بايد بدانيد كه نام برند يا شركت شما به عنوان لوگو شناخته مي شود. در نتيجه فونت دلخواه و مناسب شركت يا تجارتتان را خودتان خلق كنيد و از فونت هاي آماده استفاده نكنيد تا لوگويي جذاب و منحصر به فرد در اختيار داشته باشيد.

پس....

ابتدا هدف و مفهوم را از طراحي لوگو مشخص كنيد. سپس بر روي كاغذ اتود بزنيد. پس از تاييد طرح نهايي ، نرم افزاري قدرتمند و حرفه اي مانند فتوشاپ و كورل براي پياده سازي طرح انتخاب كنيد و نهايت خلاقيت و ابتكار خود را در طراحي لوگو به كار بگيريد تا لوگو منحصر به فرد ، جذاب و تاثيرگذار در اختيار داشته باشيد.

ساختن يك لوگو كار ساده اي به نظر مي رسد مطمئناً اين كار ساده است اما نكات ظريفي در انجام اين كار وجود دارد كه باعث مي شود طراحي و استفاده بهينه از لوگو به كاري بسيار مشكل تبديل شود. تنها به ياد داشته باشيد كه بايد ذات مشتريان و تجارت خود را در زمان طراحي لوگو در ذهن داشته باشيد واينكه مشتريان از شما چه چيزي مي خواهند. بعد از طراحي موفق لوگوي برند بايد آن را ثبت كرده و تمام تلاش خود را بكار بريد تا بتوانيد سمبولي قابل تشخيص و مثبت از خدمات يا محصولات خود ارائه كنيد.

 

اميدواريم از اين مقاله نهايت لذت و يادگيري را برده باشيد!

 

منبع:مائده ديزاين

امتیاز:
بازدید: 3
برچسب:
:
[ 1397/1/21  ] [ ۱۰ ] [ bamana ] [ ]

طراحي لوگو با استفاده از اسم فارسي: در زمينه طراحي لوگو بايد بدانيم كه با هيچ محدوديتي در نوع خطوط ، اشكال ، نماد ، فونت و ديگر عناصر موثر رو به رو نخواهيم بود. اما طراحي لوگو بدست طراحان متخصص و ماهر در چارچوب قوانين و قواعدي انجام مي شود . بدين معني كه حتي به ظاهر ، ساده ترين لوگوها هم براساس اصول ، استاندارهاي جهاني و نسبت طلايي (عدد في) طراحي شده اند. به عنوان مثال لوگوي برند اپل كه يكي از موفق ترين لوگوها در بين رقباي خود مي باشد ، نماد يك سيب گاز زده و لوگوي برند توييتر كه نماد يك پرنده مي باشد ، براساس عدد في يا نسبت طلايي طراحي شده است.

Logo design using Persian nameطراحي لوگو با استفاده از اسم فارسي

طراحي لوگو با استفاده از اسم فارسي

طراحي لوگو با اسم فارسي كه ممكن است اسم شركت ، سازمان ، كمپاني يا حتي يك رستوران باشد مي تواند هم به صورت تايپوگرافي (لوگو نوشتاري) و هم به صورت لوگوهاي تركيبي طراحي شود. پيشنهاد مي شود اگر يك تجارت نوپا و تازه تاسيس در اختيار داريد از لوگوهاي تركيبي استفاده كنيد. در لوگوهاي تركيبي نام برند به همراه نماد تصويري طراحي مي شود و به ثبت شدن در ذهن مخاطب سرعت مي بخشد. در طراحي لوگو با اسم فارسي مي توان از تكنيك هاي متفاوتي استفاده كرد. به عنوان مثال مجموعه مائده ديزاين لوگوي يك رستوران را با استفاده از يك نماد و نوشتار طراحي كرده است. مخاطبان به محض ديدن اين لوگو دريافت مي كنند كه با يك رستوران كباب لقمه رو به­ رو هستند. به تصوير زير توجه كنيد:

طراحي لوگو با استفاده از اسم فارسي

همانطور كه در تصوير زير مي بينيد ، طراحان ماهر مائده ديزاين ، در طراحي لوگو مجموعه حجابان كه يك اسم فارسي مي باشد ، صورت و چهره يك بانو را با حجاب در سمت چپ لوگو به همراه اسم مجموعه كه حجابان است ، طراحي كرده اند و آدرس سايت به خواست خود شركت در زير لوگو درج شده است.

ادامه مطلب

امتیاز:
بازدید: 34
برچسب:
:
[ 1396/12/12  ] [ ۰۶ ] [ bamana ] [ ]

آموزش طراحي لوگو: لزوميت وجود طراحي لوگو حرفه اي و خلاقانه بسيار بديهي و آشكارا در انواع تجارت ها مي باشد. در اين مقاله به مبحث Armm و آموزش طراحي لوگو مي پردازيم. در واقع Armm چهارچوبي مي باشد جهت طراحي لوگو و خيلي از افرادي كه در زمينه بازيابي، ماركتينگ و طراحي لوگو مشغول به كار هستند با اين چهارچوب آشنايي دارند. طراحان لوگو سعي دارند از اين چهار مشخصه Attention ، response ، Meaning ، Memory در تمامي طراحي لوگوها استفاده كنند.

  • Attention: به معناي اينكه لوگو جلب توجه كند.
  • Response: به معناي اينكه كاربر واكنشي نشان دهد.
  • Meaning: به معناي اينكه لوگو معنا و محتوا داشته باشد.
  • Memory: بدين معنا كه مخاطبان قادر باشند اين لوگو را به خاطر بسپارند.آموزش طراحي لوگو

طراحي لوگو آبديت و به روز يكي از مهم ترين عناصر در جذب مخاطب مي باشد. به همين دليل طراحان لوگو هرسال به دنبال طراحي هاي جذاب تر و خلاقانه تري هستند. بايد بدانيد كه لوگوها به سه دسته تايپوگرام، پيكتوگرام، تركيبي تقسيم مي شوند. براي تجارت هاي تازه تاسيس معمولا از لوگوهاي تركيبي كه از تركيب نماد و نوشتار تشكيل شده است، استفاده مي شود. لوگوهاي پيكتوگرام براي برندهاي شناخته شده و موفق بسيار مناسب هستند. همچنين در لوگوهاي تايپوگرام معمولا اسم برند، شركت يا كمپاني به صورت لوگو طراحي مي شود.

آموزش طراحي لوگو مائده

طراحان ماهر لوگو، حتي ساده ترين لوگوها را كه از ساختار پيچيده اي تشكيل نشده اند هم براساس عدد في يا نسبت طلايي طراحي مي كنند. يكي ديگر از المان هاي موثر در بهترين آموزش طراحي لوگو رنگ ها مي باشند. بايد بدانيد كه طراحي لوگو مجزا از رنگ ها مي باشد، بدين معني كه لوگوي شما به صورت سياه و سفيد و بدون رنگ هم بايد پيام و شعار خود را به مخاطبان منتقل كند. رنگ ها ويژگي هاي مهم يك لوگو را برجسته تر نشان مي دهد، اما بايد توجه داشته باشيد كه رنگ ها متناسب با زمينه فعاليت شركت يا برند انتخاب شود. به عنوان مثال براي لوگوهايي كه مربوط به مواد غذايي هستند، از رنگ قرمز براي تحريك اشتهاي متقاضيان استفاده مي كنند.

ادامه مطلب

امتیاز:
بازدید: 25
برچسب:
:
[ 1396/12/10  ] [ ۰۸ ] [ bamana ] [ ]

لوگويي حرفه اي است كه براساس اصول و استاندارهاي جهاني طراحي شده باشد در اينصورت علاوه بر اينكه بر مخاطبان تاثير ميگذارد، روند كاري كمپاني يا سازمان را هم تحت شعاع قرار مي دهد. يكي از عوامل مهم در سرعت بخشيدن به شناخته شدن لوگو براي برند استفاده در دراز مدت از لوگو مي باشد. اگر طراحي لوگو بصورت حرفه اي انجام شده باشد در اين مدت تاثير خود را بر كمپاني يا شركت مي گذارد.

 

بايد توجه داشته باشيم كه يك لوگويي كه بر اساس اصول، طراحي شده باشد مي تواند فرهنگ سازي كند. اين بستر ابتدا براي خود مجموعه فراهم شده و بعد از پذيرفتن و عمل كردن به فرهنگ جديد، توسط مخاطبين برند مورد استقبال قرار مي گيرد.
چنانچه لوگو بر اساس ارزش هاي يك برند طراحي شود ويژگي هاي مهم برند را پررنگ تر نشان مي دهد. اين رابطه ميان لوگو و برند در نهايت باعث افزايش مسئوليت پذيري كاركنان و پرسنل كمپاني يا شركت مي شود و در تاثيرگذاري بر مخاطبان بسيار موثر مي باشد.

ادامه مطلب

امتیاز:
بازدید: 31
برچسب:
:
[ 1396/11/26  ] [ ۰۷ ] [ bamana ] [ ]

هنگامي كه سخن از طراحي لوگو به ميان مي آيد بايد لوگويي طراحي كنيم كه قابليت انعطاف پذيري داشته باشد. لوگويي كه در گذر زمان بتوان آن را تغيير داد و ايده هاي تازه اي را بر روي آن پياده كرد. ممكن است در طول زمان تغييراتي در زمينه فعاليت برند ، نحوه توليد يا ارائه خدمات انجام شود. متخصصان برندينگ معتقدند طراحي لوگو بايد به گونه اي انجام شود كه متناسب با تغييرات خدمات يا محصولات ، لوگوي طراحي شده به روز ، آبديت و منعطف باشد. در واقع هدف تغيير لوگو نمي باشد بلكه طراحان لوگو بايد قابليتي را در طراحي لوگو در نظر بگيرند كه در زمان هاي مختلف لوگو انعطاف پذير و قابل تغيير باشد.

طراحي لوگو

بايد توجه داشته باشيم كه اگر طراحي لوگو با تغييرات اعمال شده هويت بصري خود را از دست بدهد و ديگر معرف برند يا شركت نباشد و حتي برند يا كمپاني جايگاه خود را از دست بدهد طراحي لوگو انجام شده به هيچ عنوان اصولي و حرفه اي نبوده است. بايد طراحي لوگو به گونه اي صورت بگيرد كه در بروزرساني ها هويت خود لوگو و برند حفظ شود. به اين معنا كه قالب كلي را از دست ندهد و با طراحي جديد لوگو مخاطبان تشخيص دهند كه لوگوي جديد متعلق به برندي است كه قبلا از آن شناخت داشته اند.نكته اي كه بايد به آن توجه ويژه اي داشته باشيم اين است كه طراحي لوگو جديد نبايد از لحاظ سبك طراحي ، چيدمان ، هارموني رنگ ها و كيفيت طراحي از لوگوي قبلي ضعيف تر و مبتدي تر باشد.به زبان ساده لوگو بايد قابليت انتقال بي وقفه پيام يا شعار برند يا كمپاني را از يك رسانه به رسانه ديگر داشته باشد در غير اين صورت برند مربوطه در گذر زمان در سير تغيير و تحولات محو خواهد شد.

طراحي لوگو

 

ادامه مطلب

امتیاز:
بازدید: 33
برچسب:
:
[ 1396/11/18  ] [ ۰۶ ] [ bamana ] [ ]

در اين مقاله سعي داريم نحوه صحيح سفارش طراحي لوگو را براي شركت هاي تازه تاسيس ، مديران و صاحبان كسب و كار تازه كار بيان كنيم تا در كنار اهداف و خواسته هاي سفارش دهندگان لوگو ، حداكثر استفاده را از مجموعه طراح لوگو ببرند.

طراحي لوگو

 

گام اول : انتخاب يك مجموعه طراح متخصص و قدرتمند براي سفارش طراحي لوگو

اولين و مهم ترين قدم براي سفارش طراحي لوگو ، شناخت و ارزيابي مجموعه منتخبي شماست. شما مي توانيد با ملاحظه نمونه طراحي ها پي به ميزان تخصص و موفقيت مجموعه ي دلخواهتان ببريد. به اين نكته توجه داشته باشيد كه تيم طراحي لوگو منتخبي ما طراحي لوگوي حرفه اي قبلا اجرا نموده و در رزومه كاري خود داشته باشد.

طراحي لوگو

گام دوم : اعتماد به مجموعه طراحي لوگو

پس از شناخت كامل از مجموعه و اطمينان حاصل شده از اين مسئله كه شركت هاي خوبي با طراحي لوگو مجموعه منتخبي ما به برند تبديل شده اند و رضايت كامل از اين همكاري داشته اند ما به اين نتيجه مي رسيم كه با يك دفتر تبليغاتي متخصص ، حرفه اي ، قابل اعتماد طرف هستيم و با خيال آسوده مي توانيم طراحي لوگو خود را به اين مجموعه بسپاريم.

طراحي لوگو

ادامه مطلب

امتیاز:
بازدید: 35
برچسب:
:
[ 1396/10/16  ] [ ۰۶ ] [ bamana ] [ ]

طراحي لوگو مسئله­ ي ساده­ اي به نظر مي­رسد اما اگر نگاهي جدي به اين موضوع داشته باشيم دريافت مي­كنيم مهم ترين عامل در شناخت برندهاي موفق و مشهور كه داراي هويت هستند لوگو مي­باشد. امروزه اطرافمان پر شده از لوگوهاي مختلف كه هر كسي استنباط خود را از محصولات و خدماتي كه به واسطه­ ي لوگو معرفي شده است ، بيان مي­كند و اولين برداشت مخاطب از لوگو ، درك و شناخت محصولات است. لوگوها در تصميم گيري و تغيير نگرش مشتريان نسبت به نوع خدمات شركت ها بسيار موثر هستند. اگر بخواهيم لوگويي جذاب و زيبا طراحي كنيم بايد نكاتي را رعايت كنيم. در ادامه مطلب به 6 قانون اساسي كه در طراحي لوگو جزء ضروريات است مي­پردازيم:

طراحي لوگو

1- قبل از طراحي لوگو خلاقانه بينديشيد

لوگوها نقطه­ ي شروع و پايان يك برند در نگاه مخاطبان هستند در نتيجه تسخير ذهن­ ، قلب و نگاه بيننده ­ها مهم ترين تفاوت بين يك تجارت موفق و شكست خورده است. قبل از طراحي لوگو بايد زمان زيادي براي فكر كردن و طراحي صرف كرد. بايد توجه داشت كه هيچگاه اولين اتود يا طرح اوليه بهترين نخواهد بود.

طزاحي لوگو

2- در طراحي لوگو نام برند يا زمينه فعاليت شركت درج شود

در طراحي لوگوي حرفه­ اي با استفاده از المان­هاي مرتبط با نوع محصولات ، زمينه فعاليت شركت­ها را مشخص كنيد يا به طور مستقيم نام برند را در لوگو طراحي كنيد. به كارگيري اين تكنيك مهم باعث سرعت بخشيدن به شناخته شدن شركت­ يا ارگان­ها مي­شود. براي درك بهتر به تصاوير زير توجه كنيد.

طراحي لوگو

ادامه مطلب

امتیاز:
بازدید: 30
برچسب:
:
[ 1396/10/14  ] [ ۰۵ ] [ bamana ] [ ]

انواع طراحي لوگو : لوگو به عنوان يك آيتم مهم براي معرفي برند شامل عناصر زيادي مانند متون معني دار ، ظاهر طراحي شده ، رنگ و تركيب آنها با يكديگر مي شود كه لوگوها را به چند دسته تقسيم مي­كنند. براي ابتدا بهتر است بدانيم چند نوع لوگو در زمينه طراحي لوگو وجود دارد و چه تفاوت هايي با يكديگر دارند سپس مشخص كنيم كدام نوع براي تجارت ما مناسب تر است. لوگوها به پنج دسته تقسيم مي شوند. در اين مقاله ما به انواع طراحي لوگو و خصوصيات و تفاوت هر سبك و نمونه هايي از هر كدام مي پردازيم:

پيكتوگرام يا لوگوهاي تصويري

اين نوع از طراحي لوگو به صورت تصوير يا نماد مي­باشد كه توسط اشكال ، تصاوير و خطوط بدون نوشتار طراحي شده اند. لوگوهاي تصويري به نوع تجارت يا مفاهيم مرتبط با آن اشاره دارند. پيكتوگرام ها رايج­ ترين و پرطرفدارترين لوگوها براي استفاده در تجارت­هاي گوناگون هستند زيرا به راحتي در ذهن ثبت خواهند شد و بيننده با هر زبان يا هر فرهنگي با لوگوي طراحي شده ارتباط برقرار خواهد كرد. اما لوگوهاي تصويري زماني مورد استفاده قرار مي­گيرند كه به خوبي نام و زمينه فعاليت شركت شناخته شده باشد. در اين نوع از طراحي لوگو چند دستورعمل بسيار موثر وجود دارد كه عبارت اند از:

  • اشكال و تصاوير ساده براي به تصوير كشيدن پيام لوگو مورد استفاده قرار مي­گيرند.
  • در صورت امكان حداقل از يك يا دو رنگ در طراحي لوگو استفاده مي­شود.
  • آگاه بودن بر مسئله­ي تفاوت فرهنگي و استفاده نكردن از علامت­ها يا نمادهايي كه در بعضي فرهنگ­ها نقض شده است.

 

 

طراحي لوگو

تايپوگرام يا لوگوهاي نوشتاري

همانطور كه از نام آن پيداست در اين نوع طراحي لوگو نام برند ، كمپاني يا شركت با يك فونت مناسب يا سفارشي به شكل نمادين طراحي مي­شود و به عنوان لوگو مورد استفاده قرار مي­گيرد. منظور از سفارشي بودن به اين معني است كه از فونت هاي آماده  استفاده نمي­شود بلكه حروف به صورت يونيك يا منحصر به فرد طراحي مي­ شوند و به طور جذاب و خلاقانه در كنار يكديگر قرار مي­گيرند تا مفهوم مورد نظر را به مخاطب برسانند. نكته اي كه در طراحي اينگونه از لوگوها بسيار مهم و قابل توجه است اين است كه طراحي بايد به گونه اي باشد كه خوانايي حروف يا كلمات از بين نرود و در صورت تغيير مقياس از وضوح تصويري آن كاسته نگردد. لوگوهاي نوشتاري بسيار مناسب براي تسريع در شناخته شدن شركت­ها يا برندهاي تازه تاسيس هستند.

ادامه مطلب

 

امتیاز:
بازدید: 30
برچسب:
:
[ 1396/10/13  ] [ ۰۶ ] [ bamana ] [ ]

گرانترين طراحي: در اين مقاله سعي داريم برندهايي كه بيشترين هزينه را صرف برند سازي و طراحي لوگوي خود نموده اند را مطرح كنيم.

شهر بلفاست

گرانترين طراحي شهر بلفاست

هزينه كل:280.000 دلار

اين لوگو حرف B است كه به شكل يك قلب طراحي شده و نام شهر در داخل آن آورده شده است. در سال 2008 شهرستان بلفاست تصميم به تغيير لوگوي خود نمود و آن را به دست شركت Wilson creative سپرد و آن ها اين لوگو را طراحي كردند و به ازاي آن 280.000 دلار دريافت كردند. اين لوگو به دليل اينكه به شكل قلب است پيام آور عشق شده و در واقع سابقه خشونت بار گذشته اين شهر را منتفي مي كند.

شهر ملبورن

گرانترين طراحي شهر ملبورن

هزينه كل : 625.000 دلار

اين لوگو در واقع به منظور حمايت ار استراتژي هويت سازماني جديد شهر ملبورن در سال 2009 توسط Landor associates طراحي شده است.

ادامه مطلب 

امتیاز:
بازدید: 35
برچسب:
:
[ 1396/9/27  ] [ ۰۶ ] [ bamana ] [ ]

لوگو ارزان: هميشه صرف هزينه هاي گزاف براي انواع طراحي لوگو لزوماً دليل بر موفقيت آن برند نمي شود. خيلي از برندهاي مشهور حتي بدون صرف هزينه توانسته اند به موفقيت چشمگيري دست پيدا كنند در ادامه مقاله قصد داريم تعدادي برند را مورد بررسي قرار دهيم.

برند هاي معروف با لوگو ارزان

كوكا كولا

لوگو ارزان كوكا كولاهزينه كل : 0 دلار

يكي از مشهورترين لوگوها در سطح جهاني است. تقريباً 130 سالي مي شود كه كسي اين لوگو را تغيير نداده است و جزو لوگوهاي كلاسيك مي باشد.

مايكروسافت

لوگو ارزان مايكروسافت

هزينه كل : 0 دلار

اين لوگو همچنان به صورت پنجره اي با 4 رنگ است. حتي زماني كه در سال 2003 به روز رساني شد هيچ هزينه اضافي بابت اين كار پرداحت نكرد.

ادامه مطلب

امتیاز:
بازدید: 33
برچسب:
:
[ 1396/9/26  ] [ ۰۶ ] [ bamana ] [ ]

اسرار نهفته در لوگو: با توجه به اينكه گفتيم لوگو در واقع تصويري گرافيكي است كه مي تواند شامل متن يا عكس و حتي تركيبي از هر دو باشد ولي پشت اين اين تصوير گرافيكي اهداف و ارزش هايي نهفته است كه بايد به آن توجه شود. اين مهم ميسر نمي شود مگر با استفاده از طراحي لوگو ساده كه آن هم هنر و تجربه طراح آن است. در مقاله قبلي تعدادي از لوگو ها و اسرارشان را توضيح داديم و اينك به ادامه آن مي پردازيم.

اسرار نهفته در لوگو قسمت دوم

LE DE TOUR FRANCE

اسرار نهفته در لوگو Le de tour france

با دقت در طراحي اين لوگو متوجه اسرار نهفته در لوگو خواهيم شد. در اين لوگو دوچرخه سواري را مشاهده مي كنيم كه به شكل حرف R است و رنگ زرد چرخ دوچرخه در واقع نماينده رنگ لباس شركت در مسابقاتشان است.

EIGHT

اسرار نهفته در لوگو Eight

اين لوگو به قدري ساده طراحي شده كه مفهوم خود را مي رساند و دقيقاً همان اسم لوگو را بدون داشتن اسرار نهفته در لوگو در تصوير گرافيكي آن كه همان eight است، مشاهده مي كنيم.

LG

اسرار نهفته در لوگو LG

اسرار نهفته در لوگو الجي بسيار محسوس است. كلمات L و G داخل دايره بسيار مهم هستند. شركت الجي اين دايره را در واقع نماد جهان مي داند و كلمات دروني آن نمادي از جوانان، آيندگان، انسانيت و فناوي است. الجي معتقد است كه رنگ قرمز جذب كننده است و نشان از دوستي مي باشد.

KILLED

اسرار نهفته در لوگو Killed

اين لوگو در واقع به معني كشته شده مي باشد. اسرار نهفته در لوگو اينگونه است كه نمادي از كشته شدن را به صورت حرف i افتاده به حالت افقي نيز در طراحي نشان داده شده است.

QUIK SILVER

اسرار نهفته در لوگو Quik silver

اين لوگو متشكل از يك كوه است كه موجي بر روي آن قرار دارد. نمادي از ورزش است اين طراحي. ورزش كردن در شرايط سخت اسرار نهفته در لوگو اين شركت است. شركت مدعي اينست كه مي تواند نياز مشتريانش را در اين زمينه فراهم كند. اين لوگو حتي به سر قو هم شباهت دارد. براي طراحي لوگوي Roxy از دو عدد لوگوي Quik silver استفاده كرده اند.

ادامه مطلب

امتیاز:
بازدید: 35
برچسب:
:
[ 1396/9/23  ] [ ۰۶ ] [ bamana ] [ ]

اسرار نهفته لوگو: زماني كه به يك لوگو مي نگريم و تصويري گرافيكي را مشاهده مي كنيم صرفاً توجه ما نبايد به زيبايي طراحي لوگو باشد. آنچه كه علاوه بر زيبايي طراحي لوگو براي ما مهم است هدف و ارزشي است كه به هنگام طراحي آن آرم به آن توجه شده است. بايد با تماشاي لوگو متوجه شويم كه آن تركيبي از چه سمبل ها يا نوشته هايي است و هر كدام چه مفهومي دارند.

اسرار نهفته لوگو قسمت اول

براي شرح موفقي از اين بخش در نظر داريم كه تعدادي لوگوهاي معروف را مورد بررسي قرار دهيم در ادامه به آن ها توجه كنيد:

Vaio

اسرار نهفته لوگو Vaio

در نگاه اول كه به لوگوي Vaio توجه مي كنيم تمام توجه ما به زيبايي اين طراحي است اما با كمي دقت بيشتر اسرار نهفته لوگو را ميفهميم كه اين لوگو متشكل از دو حرف است. حرف اول كه نماد آنالوگ و حرف دوم نماد بيناري Binary يا همان 0 و 1 كه زبان كامپيوتر مي باشد و ديجيتال گويند.

Baskin robbins

اسرار نهفته لوگو Baskin robbins

با نگاه به اين لوگو متوجه رنگ صورتي استفاده شده در آن مي شويم. كمي كه دقت كنيم اين رنگ صورتي نشان دهنده اسرار نهفته لوگو است كه آن هم عددي مي باشد. اين عدد 31 در واقع نمايانگر تعداد طعم هاي اين شركت است.

ادامه مطلب

امتیاز:
بازدید: 32
برچسب:
:
[ 1396/9/19  ] [ ۰۷ ] [ bamana ] [ ]

لوگوي ساده: طراحي لوگو كار ساده اي نيست زيرا بايد در هنگام طراحي به نكات مهمي توجه داشته باشيد. توجه به اين نكات مهم در طراحي يك لوگو، اساس كار براي ايجاد يك لوگوي مناسب و موفق در كسب و كارتان مي باشد. تيم مائده ديزاين با معرفي اين نكات مهم شما را در طراحي يك لوگوي ساده ايده آل كمك مي كند.

11 نكته مهم و ويژه در طراحي لوگوي ساده

طراحي ساده لوگو

لوگويي كه داراي پيچيدگي و جزئيات زياد باشد هم سخت طراحي مي شود و زمانبر است و هم اينكه ديرتر به خاطر سپرده مي شود. يكي از ويژگي هاي مهم براي انتخاب يك لوگو براي كسب و كار مان اينست كه به راحتي در ذهن بماند. چرا بايد زمان خود را با طراحي يك لوگوي پيچيده كه زمان بر و دير گير است هدر دهيم در حاليكه مي دانيم لوگوي ساده جذاب تر است؟! اتفاقاً طراحي لوگوي ساده به مراتب سخت تر هم است؛ زيرا هم بايد ساده باشد و هم جذاب. طراحي خوب است كه بتواند با توجه به ايده هاي خوب ذهنش و با در نظر گرفتن ويژگي هاي آن كسب و كار و هدفش يك لوگوي ساده طراحي كند.

سايز يا اندازه لوگو

يك لوگو بايد در هر سايزي طراحي شود زيرا براي موارد مختلفي كاربرد دارد. مواردي نظير سربرگ شركت يا سازمان، وب سايت و آگهي هاي تبليغاتي و حتي شبكه هاي اجتماعي. در نظر داشته باشيد كه اگر لوگوي شما پيچيده و داراي جزئيات زيادي باشد، طراحي آن در سايز كوچك سخت شده و گاهي غير قابل طراحي، اينجا مزيت ساده بودن لوگو مجدداً نيز ياد آوري مي شود. تمام سعي خود را نماييد كه لوگوي ساده در تمامي سايزها ارائه دهيد زيرا براي يك مشترري با تجربه داراي اهميت است.

لوگوي ساده، سايز لوگو

نسبت ابعاد در طراحي لوگو

لوگوهايي كه اندازه هاي غير معمولي دارند مثلا كوتاه و پهن اند يا باريك و بلند، ذهن مشتريان اين لوگو ها را گيج كننده تفسير مي كند. بنابراين توجه به تعادل بين طول و عرض در طراحي لوگو گام مهمي است. در طراحي يك لوگوي مطلوب حتماً نبايد قرينه سازي صورت بگيرد، رعايت تعادل بين ابعاد طرح خود باعث بالا بردن جذابيت يك لوگو مي شود. لوگوهايي كه به شكل مربع هستند هم به اندازه لوگوهايي كه دايره شكل اند تأثير گذار خواهند بود.

توجه به ماهيت كمپاني در طراحي

هر كمپانيي داراي ارزش هايي براي خود است كه هميشه دوست دارد اين ارزش ها را در تاريخچه خود برجسته كند و زنده نگه دارد. زماني كه داريد لوگوي كمپاني را طراحي مي كنيد توجه به اين ارزش ها بسيار مهم و حتي جهت دهنده به مسير طراحي شما خواهد بود. هر لوگويي با ارزش هاي مختص به خود مناسب كمپاني خود مي باشد و براي صنف ديگر غيرقابل درك و نامطلوب جلوه مي كند. به عنوان مثال لوگوهايي كه براي مدرسه طرح زده مي شوند مناسب مغازه بستني فروشي يا فرش فروشي نمي باشند.

لوگوي ساده، ماهيت كمپاني را براي طراحي لوگو بايد در نظر داشت

ادامه مطلب

امتیاز:
بازدید: 39
برچسب:
:
[ 1396/9/13  ] [ ۰۶ ] [ bamana ] [ ]
[ ]
.: Weblog Themes By bornablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 121
دیروز : 30
افراد آنلاین : 1
همه : 34607
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب