bamana
bamana

اين سوال ممكن است براي بسياري از صاحبان كسب و كار كه مي خواهند براي تجارت يا برند خود لوگو طراحي كنند، پيش آيد كه آيا طراحي لوگو به تنهايي مي تواند قدرت و اعتبار يك برند را به مخاطبان منتقل كند يا نيازمند آن است كه نام برند در لوگو طراحي شود؟ يا به طور كلي نام برند به صورت يك لوگو و نماد بصري طراحي شود؟


قدرت طراحي لوگو در برندينگ


اين موضوع كه مفاهيم متعلق به كلمات موضوعي مشخص است، اين كلمات هستند كه به تصاوير مفهوم مي بخشند. بنابراين زماني كه نام تجاري برند با نماد بصري آن در مدت زمان طولاني همراه شود ، شناخته شده واين قدرت را خواهد داشت كه به تنهايي وظيفه هويت بخشيدن و شناساندن برند به مخاطبان را به انجام دهد. اما بايد بدانيد كه طراحي لوگو و نام تجاري برند در كنار يكديگر اعتبار ، پايداري و قدرت را به مخاطبان بيشتر القا مي كند و تاثيرپذيري بالاتري را به همراه دارد.
يكي از مزيت هاي استفاده كردن نماد تجاري (لوگو) همراه با نام شركت در تبليغات بر روي بيلبورد ها مي باشد. به عنوان مثال شما از فاصله ي بسيار دوري تبليغات يك شركت را به واسطه ي لوگو آن مشاهده كرده و به ياد مي آوريد كه اين لوگو متعلق به چه شركتي مي باشد. اين در حالي است كه قادر به خواندن لوگوتايپ و نام تجاري برند نمي باشيد . در واقع از لوگوها زماني به تنهايي استفاده مي شود كه برند شما به طور كامل در سراسر دنيا شناخته شده باشد و طراحي لوگو آن به طور حتم يادآور برند يا شركت شما باشد.
نكته اي حائز اهميت در مسئله طراحي لوگو اين است كه خوانا بودن نوشتار طراحي آرم براي يك نشان تجاري مهمترين نقش را ايفا مي كند. پاره اي از طراحان براي جلب توجه در طراحي نشان تجاري، از تمامي ترفند هاي مختلف كمك مي گيرند، اما به خوانايي آن اهميتي نمي دهند.
در واقع اگر حروف استفاده شده در لوگوي شما، خوانايي نداشته باشد، نام تجاري شما مفهومي در ذهن خواننده نخواهد داشت.


ادامه مطلب در لينك قانون اشكال در طراحي لوگو (قسمت دوم)


مجموعه مائده ديزاين با سال ها تجربه ي مفيد در زمينه طراحي لوگو يا طراحي لوگو ارزان فعاليت دارد. طراحي لوگو خود را به مائده ديزاين بسپاريد تا از اينكه لوگويي براي كسب و كار طراحي خواهد كرد كه ساليان سال در ذهن مشتريان شما نقش خواهد بست، اطمينان داشته باشيد.

امتیاز:
بازدید: 28
برچسب:
:
[ 1397/3/26  ] [ ۰۹ ] [ bamana ] [ ]

بسياري از مديران تجارت ها و كسب و كارهاي تازه تاسيس براي مديريت هزينه ها و مطلع نبودن از اهميت بالاي يك لوگوي حرفه اي ، به سمت طراحي لوگوهاي ارزان قيمت مي روند. بايد توجه ويژه اي به اين موضوع داشته باشيم كه هيچ طراحي با هزينه كم يا ارزان ، يك لوگوي جذاب و منحصر به فرد كه در بين تمام لوگوهاي موجود در سراسر دنيا تكرار نشدني باشد را طراحي نمي كند. استفاده از لوگوهايي كه براساس اصول طراحي نشده اند و تداعي كننده لوگوي ديگري در ذهن مخاطب هستند، تجارت را با شكست رو به رو مي كند و ممكن است زيان هاي جبران ناپذيري به كمپاني ، شركت يا سازمان وارد كند. در نتيجه از ابتداي تاسيس تجارتتان يك لوگو متناسب با نوع فعاليت خود به تيم ماهر طراحي لوگو سفارش دهيد و سال ها از لوگوي خود استفاده كنيد. هميشه گران قيمت بودن يك لوگو حس اينكه طراحي لوگو براساس تمام اصول و استانداردهاي جهاني انجام شده باشد را به مخاطب و متقاضيان منتقل مي كند....

ادامه مطلب ...

امتیاز:
بازدید: 23
برچسب:
:
[ 1397/3/8  ] [ ۰۵ ] [ bamana ] [ ]

بروشور (Brochure) وسيله اي است براي بيان توضيحات كامل يك محصول و نحوه استفاده از آن. به همين دليل است كه به آن، كالانما هم گفته مي شود. زيرا يك كالاي خاص را به صورت كامل تشريح مي كند و يك كاربر پس از خواندن بروشور محصول، مي تواند از آن محصول استفاده كند. توليد كننده يك محصول، بايد براي محصولش شيوه استفاده از آن محصول را چاپ كند. بروشور يكي از رايج ترين راه هاي تبليغات و بازاريابي است كه مجموعه اي از اطلاعات درباره محصولات، مزايا و خدمات شركت يا سازمان را در بر دارد يا به عبارت ديگر بروشورها ابزاري براي اطلاع رساني يا همگان سازي خدمات شركت يا سازمان با متقاضيان هستند.

بروشورها سه وظيفه اصلي را بر عهده دارند :

۱- معرفي محصولات و خدمات

۲- ايجاد سوال در پيرامون خدمات شركت يا سازمان

۳- پاسخگويي به سوالات متقاضيان

ارائه لوگو:

لوگو در طراحي بروشور يكي از موثرترين عناصر در شناخت هويت برند شماست. لوگو به عنوان سمبل و نشانه گرافيكي در تجارت شما نقش بسزايي را ايفا مي كند. استفاده از طراحي لوگوها در آيتم هاي مختلف تبليغاتي از جمله بروشور ميتواند به عنوان يك ابزار مهم تبليغاتي و به يادماندني عمل كند.

هارموني رنگ ها:

رنگ ها يكي از جذاب ترين و پر معني ترين عناصر در طراحي بروشورها هستند. ما مي توانيم با استفاده از هارموني رنگ ها ويژگي هاي مهم بروشور را برجسته تر كنيم و بروشور تاثيرگذارتري را در اختيار داشته باشيم. ميانگين زماني را كه ما در اختيار داريم تا مخاطب را جذب كرده، بروشور را برداشته و شروع به مطالعه كند ۲۰ ثانيه است و هر مخاطب تقريبا ۷ ثانيه را صرف نگاه كردن به بروشور مي كند. اين هارموني رنگ ها هستند كه مخاطب را مجذوب و ترغيب مي كند تا زمان بيشتري را صرف ديدن بروشور شما كند. هارموني و كنتراست رنگ ها در طراحي بروشور كنار يكديگر تاثيرگذاري و جذب بيشتري را در بر دارد.

عكس ها:

عكس هاي محصولات يا عكس هاي مرتبط با بروشور از عناصر مهم در طراحي بروشورها هستند. بروشور خود را با متن ها يا مطالب يكنواخت يا پيوسته، خسته كننده نكنيد بلكه با استفاده از عكس ها توجه مخاطب خود را جلب كرده و حس كنجكاوي را در مخاطبانتان نسبت به محصولات يا خدمات خود برانگيخته كنيد.

اولويت بندي:

بيشتر مخاطبان در بروشورها ابتدا به تصاوير و عكس ها سپس به مطالب و بعد به جزئيات دقت مي­ كنند به همين سبب اطلاعات محصولات و فروش و مطالب مهم تر را براي بهتر ديده شدن در قالب تصوير يا مطلب بيان كنيد.

كنتراست:

كنتراست يا تباين در طراحي بروشور تاكيد را ايجاد مي­ كند. براي مثال اگر مي خواهيد تيتري را مورد توجه قرار دهيد آن را بزرگ يا پررنگ كنيد يا بر روي پس زمينه با رنگ متضاد يا معكوس قرار دهيد. همين امر باعث مي شود تيتر مورد نظر در بروشور مورد توجه بسياري از مخاطبان قرار بگيرد.

فرمول “كمترين بيشترين است”

فرمول كمترين بيشترين است يكي از مهم ترين قوانين در طراحي بروشورمي باشد. هر چه مطالب در بروشور كمتر باشد جذب بروشور بالاترو انگيزه خواننده بيشتر است. همچنين سعي كنيد حداكثر از سه فونت در متن بروشور استفاده كنيد و فونت هاي خوانا را در متن به كار ببريد.

ويرايش:

در متن بروشور پاراگراف ها هر چقدر كوتاه و مختصر باشند بروشور جذاب تري را در اختيار داريم همچنين قبل از اينكه بروشور را براي چاپ بفرستيد از يك ويراستار بروشور كمك بگيريد تا هيچگونه اشتباهي در متن يا طرح و چيدمان آن وجود نداشته باشد.

انواع بروشور:

بروشورهاي آكاردئوني:

دولت: بروشورهايي با يك خط “ تا ” هستند كه به دليل قابليت خواندن و حمل راحت و آسان نقش حياتي تري در تبليغات تجارت ها دارند.

سه لت: بروشوهايي با دو خط “ تا ” هستند و گزينه ي فوق العاده اي به دليل داشتن فضاي زياد براي ارائه اطلاعات محصولات دربين بروشورها هستند.

Gate-fold: يكي از ابزارهاي جذاب و تاثيرگذاردر تبليغات شركت ها اين نوع بروشورها هستند گرچه هزينه اين بروشورها نسبت به بقيه بروشورها بالاتر است اما درنوع خودش منحصر به فرد و جذاب است.

Z-fold: بروشورهاي z-fold چون مانند بروشورهاي سه لت داراي دو خط “ تا ” هستند، جز بروشورهاي سه لت محسوب مي شوند اين نوع بروشورها داراي ۶ پنل هستند و به دليل اينكه با بروشورهاي سه لت از نظر قيمت برابري مي كنند استفاده از آن ها رايج تر است.

بروشورهاي الكترونيكي:

اين نوع بروشورها در مقايسه با بروشورهاي كاغذي مزايايي مانند: توزيع بيشتر، مخاطبين و هزينه كمتري را دارا هستند.

چاپ بروشور:

بروشورها به دليل اينكه در بين بي شماري از متقاضيان توزيع مي گردد اغلب در تيراژ بالا چاپ مي شوند و نسبت به كاتالوگ ها قيمت ارزان تري دارند. براي اينكه مطالعه ي بروشور راحت تر و براي مصرف كنندگان قيمت پايين تري داشته باشد با گرم پايين چاپ مي­ شوند. متداول ترين سايز براي چاپ بروشورها A4 وA5  است. در آخرهم بايد به اين موضوع توجه ويژه اي داشته باشيم كه يك چاپ خوب وابسته به يك طراحي خوب است.

حال كه با اصول طراحي بروشور آشنا شده ايد ما به شما مقاله اصول طراحي كاتالوگ را پيشنهاد مي دهيم.

 

امتیاز:
بازدید: 25
برچسب:
:
[ 1397/3/6  ] [ ۰۵ ] [ bamana ] [ ]

طراحي لوگو حرفه اي يكي از مهم ترين عناصر در تبليغات و برندينگ مي باشد. همچنين از اهميت بالاتري نسبت به ساير عناصر موثر در تبليغات مانند: كارت ويزيت ، بروشور ، كاتالوگ ، ست اداري و… برخوردار است. گاهي اوقات ناديده گرفتن اهميت بالاي اين نوع طراحي خسارت هاي جبران ناپذيري را به برند وارد مي كند. به همين دليل طراحي لوگو نه تنها بايد بدست متخصص سپرده شود بلكه بايد طراح لوگو با علم روانشناسي آشنايي كامل داشته باشد تا بتواند لوگويي طراحي كند كه مخاطب به راحتي با آن ارتباط برقرار كند.

عدم شناخت كامل برند:

طراحي لوگو حرفه اي بايد هدف و شعار برند را در بطن خود داشته باشد. طراح بايد قبل از شروع طراحي لوگو چند جلسه با مديران برند يا شركت نشست داشته باشد تا شناخت كامل ، دقيق و درستي از برند پيدا كند و پيام يا هدف برند را به درستي در لوگو طراحي كند. بايد بدانيم كه هر چقدر زمان بيشتري قبل از شروع طراحي لوگو در راستاي كسب اطلاعات و شناخت برند صرف كنيم. نتيجه مطلوب تري را كسب خواهيم كرد.

استفاده از فونت هاي استاندارد و معمول در طراحي لوگو:

ساده گرايي يكي از مهم ترين اصول در طراحي لوگو مي باشد. اما گاهي اوقات طراحان تازه كار براي رعايت اين اصل مهم از فونت هاي بسيار معمولي مانند : Arial و Roman استفاده مي كنند. بايد توجه داشه باشيم كه اين نوع از فونت ها در بسياري از لوگوهاي ديگر استفاده شده است و نتيجه نامطلوبي در خروجي لوگوي شما خواهد گذاشت همچنين از منحصر به فرد بودن طرح مي كاهد.

استفاده از حروف اختصاري بي معنا در طراحي لوگو:

يكي از رايج ترين و موثرترين روش ها براي سرعت بخشيدن به ثبت لوگو در ذهن مخاطب استفاده از حروف اول نام برند يا شركت مي باشد اما چيدمان يا طراحي اين حروف در كنار يكديگر بايد به گونه اي باشد كه معناي خاصي را به مخاطبان القا كند در غير اين صورت لوگوي طراحي شده خالي از هرگونه ارزش مي باشد.

نداشتن اختيار كامل طراحان لوگو:

طراحان لوگو با بدست آوردن سليقه مشتريان همراه با دانش و تخصص خود به بهترين نحو شروع به طراحي مي كنند. اما متاسفانه گاهي دخالت بي جا كارفرمايان باعث مي شود طرحي مطابق با سليقه مشتريان طراحي شود اما تخصص ، اصول و استانداردهاي جهاني در اين لوگو ديده نمي شود. به همين دليل به عنوان كارفرما از صفر تا صد طراحي لوگو را به طراحان متخصص و ماهر بسپاريد و به عنوان يك مخاطب به لوگو نگاه كنيد.

استفاده از برنامه هاي طراحي پيكسلي:

آخرين مرحله در طراحي لوگو پياده سازي و اجرا لوگويي است كه طراح بر روي كاغذ طراحي كرده است. نرم افزاري كه طراح براي طراحي لوگو استفاده مي كند بايد تا حد امكان برداري باشد تا با تغيير مقياس و كوچك يا بزرگ كردن لوگو ، پيكسل هاي زائد اطراف آن وجود نداشته باشد.

با توجه به مطالبي كه در بالا ذكر شد استفاده نكردن و رعايت اين نكات ممنوعه در طراحي لوگو ، لوگويي جذاب ، منحصر به فرد و زيبا در اختيار ما قرار مي دهد.

 

امتیاز:
بازدید: 28
برچسب:
:
[ 1397/3/3  ] [ ۰۵ ] [ bamana ] [ ]

زماني كه زبان قاصر به برقراري ارتباط است از علائم ، اشكال ، نماد ، نشانه و عناصر بصري استفاده مي شود. هدف اصلي از لوگو ،يا به عبارتي يكي از كاربردهاي طراحي لوگو انتقال سريع معاني و مفاهيم به بيننده مي باشد. در دنياي امروزي ، هر نشانه كاربرد خاصي دارد.

آرم هاي هندسي اغلب از اشكال اساسي فراتر مي روند تا داستان نام تجاري را به خوبي بيان كنند. اشكال هندسي قرن ها در هنر وجود داشته اند . طراحان باستان تصور مي كردند كه چگونه شكل ها و الگوهاي هندسي مي توانند تصاوير بصري اصول رياضي را كه دنياي ما را تشكيل مي دهند ارائه دهند و از آن ها براي برقراري ارتباط انديشه هاي مهم در مورد علم، هنر، مذهب و بشريت استفاده كنند.

انتقال معاني و مفاهيم از طريق نمادها و اشكال سابقه طولاني در زندگي بشر دارد. امروزه نيز براي نشان دادن مفاهيم مثلا رستوران يا پمپ بنزين در مسير، از اشكال مختلفي استفاده مي شود. علائم راهنمايي و رانندگي نيز خود گوياي اين مطلب است كه اشكال در القاي مفاهيم نقش بسيار عمده اي را بازي مي كنند و هرچه ساده تر باشند و مفهوم واضح تري را در عين سادگي منتقل نمايند، ارزش بيشتر را دارا هستند.

نشانه ها يا نمادها يا علائم معني دار همواره درون شكل هندسي قرار دارند و بايد اذعان داشت كه حروف نيز كه خود از تغيير شكل اشكال و فرم ها به وجود آمده اند، از درون چند شكل هندسي دايره مثلث و مربع قابل تعريف مي باشند. زماني ‌كه يك فرد با رنگ‌ها و شكل هاي متفاوت روبرو مي گردد ، بصورت ناخودآگاه تحليل اطلاعات در مغز وي بالا مي‌رود. طراح لوگو با انتخاب اشكالي كه پاسخي درخور به سوالات ناخودآگاه مغز مشتريان است لوگو را جذاب طراحي مي كند. مغز آدمي به شكل حيرت انگيزي توانايي به خاطرسپاري شكل ها و فرم ها را دارد ، و اين پايه يادگيري بشر است. جالب است بدانيد هرچه فرم متمايز تر باشد در بلندمدت بيشتر در ذهن باقي مي‌ماند .

  • دايره‌: دايره‌ ، نمادي از ثبات و سرسختي است.
  • مثلث: مثلث، حاوي پيام پويايي است. مثلث عموما در لوگوهايي مرتبط با علوم و مذاهب و فعاليت هاي قانوني براي القاي حس قدرت به كار رفته است . شكل مثلث اغلب در لوگوي شركت‌هايي كه در ماركت مردانه فعاليت دارند ديده ميشود.
  • مربع‌: مربع شكلي خشك و سخت است كه توازني قابل‌اعتمادبين خطوط عمودي و افقي ايجاد نموده‌ است . در طرحي لوگو در به‌كارگيري مربع بايستي دقت زيادي صرف نمود ، زيرا بدون رنگ‌بندي، سايه و ساير جلوه‌هاي بصري، اين شكل مي‌تواند كسالت آور باشد.
  • منحني‌: منحني، منتقل كننده واكنشي مثبت و آرامش زا است . معمول منحني مي تواند مظهر حساسيت به عشق، دوستي، حمايت، حفاظت و محبت باشد. منحني القاكننده حركت  است. 
  • خط عمودي: خط عمودي نمادي از ثبات و قدرت  است. خط عمودي ظريف ، نشان قدرت و حرفه‌اي بودن است. در طراحي لوگو حرفه اي ، از اين مدل در لوگوي شركت‌هايي كه در بازار رقابتي فعاليت دارند، در جهت القا اعتماد و بهره‌وري استفاده مي گردد . اما تا حدي خط عمودي كمي تهاجمي و سلطه‌گر نيز نمايش مي يابد .
  • خط افقي: خط افقي نمايش دهنده مفاهيم آرامش، سكوت و سكون است. آرامش در خطوط افقي بر تسكين شرايط تاكيد دارد. يك خط افقي مي‌تواند اعتماد را منتقل  و سيگنال هاي منفي پيام منعكس شده شده از خطوط عمودي و مورب را خنثي كند . 
  • خط زاويه دار: خط زاويه دار ( مورب ) بيانگر حس سرعت است. هنگامي‌كه يك لوگو داراي خط مورب باشد، لوگو پيام سرزندگي ، نشاط و فعاليت خواهد بود . همچنين يك پيام خطر در خط مورب نيز پنهان مي‌باشد، زيرا نماينده عدم ثبات و ريسك خواهد بود.

براي كسب اطلاعات بيشتر با مجموعه مائده ديزاين همراه شويد.

امتیاز:
بازدید: 36
برچسب:
:
[ 1397/2/30  ] [ ۰۶ ] [ bamana ] [ ]

 

كلمه راديس در زبان يوناني به معناي پرگار است و كار اين شركت كارهاي ساختماني ميباشد . به لوگو دقت كنيد كلمه ي A به شكل پرگار است و D به شكل نقاله و اين كار هم توسط طراحان حرفه اي مائده ديزاين طراحي شده .

اين لوگو با روش لوگو تركيبي طراحي شده .

طراحي لوگو براي تمام سلايق توسط طراحان مائده ديزاين .

براي آشنايي با نكاتي از طراحي لوگو به اين لينك مراجعه كنيد.

شما با داشتن يك لوگو خوب ميتوانيد وجهه شركت خود را بالا ببريد، پس براي سفارش لوگوي خود عجله نكنيد و لوگويي كه در خور شركت شماست سفارش دهيد.

براي مشاوره با ۱۷۷ ۴۸۶ ۶۶ – ۰۲۱ و يا ۲۳۵ ۴۸۶ ۶۶ – ۰۲۱ تماس حاصل فرماييد

امتیاز:
بازدید: 25
برچسب:
:
[ 1397/2/27  ] [ ۰۷ ] [ bamana ] [ ]

لوگوي سه بعدي لوگويي است كه با استفاده از يك سري نرم افزار خاص مانند D Text and Logo Maker3  سمبل ها ويا متن به صورت سه بعدي طراحي مي شود. يعني وقتي به آن نگاه مي كنيد فقط يك تصوير ساده نيست واحساس مي كنيد كه اين تصوير واقعي است و حجم دارد. امروزه اين نمونه طراحي لوگو به دليل  جاذبه ي بصري كه ايجاد مي كند، بسيار مورد توجه و استفاده قرار گرفته و طرفداران زيادي دارد.

طراحي لوگوهاي سه بعدي چند سالي هست كه روي كار آمده اند و داراي انواع مختلفي مي باشند. لوگوهاي سه بعدي ابتدا به صورت 2بعد طراحي شده و سپس بعد سوم را به آن اضافه مي كنند. لوگو را هم مي توان 2بعدي طراحي كرد و هم 3 بعدي. اما اصل لوگو بايد 2 بعد  داشته باشد. اين را ميتوان به وسيله ي  فتوشاپ و يا نرم افزار ايليستراتور انجام داد. بعضي از طراحان با تجربه و حرفه اي خودشان با تكنيك هايي  به لوگو ها بعد ميدهند.

ميتوان با ايجاد سايه نيز بعدي كوچك به لوگو داد. سايه ها بايد به تناسب زاويه لوگو طراحي شوند كه معمولا از يك دايره با گراديانت مشكي و بي رنگ ساخته ميشود. لوگو هاي 3 بعدي مي توانند در زواياي گوناگون طراحي گردنند و براي مخاطب زيبايي بصري ايجاد كنند. يعني در 3 محور بچرخنند محور هاي x y z . هر كدام از اين چرخش ها حالت خاصي به لوگوي ما ميدهد.

رنگِ بُعدِ سوم در طراحي لوگو معمولا تيره تر از رنگ هاي 2 بعدي ساير است. مثلا اگر رنگ هاي بعد اول و دوم آبي كمرنگ باشد بعد سوم بايد آبي پررنگ باشد. اگر هم رنگ با دو بعد ديگر باشد اصلا 3 بعدي بودن آن قابل تشخيص نخواهد بود و جذابيتي نخواهد داشت. سبك ديگري نيز براي برپايي بعد سوم در طراحي لوگو هست كه با ايجاد گراديانت تيره و روشن حالت 3بعدي به لوگو ميدهند.

 براي يادگيري بيشتر با مجموعه مائده ديزاين همراه شويد.

امتیاز:
بازدید: 28
برچسب:
:
[ 1397/2/23  ] [ ۰۵ ] [ bamana ] [ ]

طراحي لوگو يكي از عناصر مهم تجارت شما محسوب مي شود و يك لوگوي خوب مي تواند تاثيرگذاري بالايي روي مخاطبين كسب و كار شما داشته. براي طراحي لوگو از نرم افزارهاي مختلفي استفاده مي شود اما يكي از بهترين نرم افزار جهت طراحي، نرم افزار adobe illustrator مي باشد كه شامل يكسري مراحل مي باشد. بنابراين با ما در سري مقالات آموزش طراحي لوگو با adobe illustrator همراه شويد تا اصول طراحي يك لوگوي خوب را فراگيريد.در ابتداي كار ما طراحي يك لوگو ساده با اشكال هندسي را آموزش مي دهيم.

مرحله ي اول نحوه ايجاد سند جديد و استفاده از خطوط راهنما

ادامه مطلب 

امتیاز:
بازدید: 26
برچسب:
:
[ 1397/2/18  ] [ ۰۷ ] [ bamana ] [ ]

لوگو، نمادِ محصول و مُعرف شركت شماست. انتخاب نام تجاري و لوگوي مناسب و نقش بستن آن در ذهن مشتري كمك شاياني در جذب و برقراري ارتباط محكم تري بين مشتري و نام تجاري شما ايجاد خواهد كرد. استفاده از طراحان خوش ذوق و ايده پرداز مي تواند كمك به سزايي در افزايش فروش و معرفي خدمات شما داشته باشد.

آمارها نشان مي دهد آنچه به چشم زيبا مي آيد مي تواند تاثير مستقيمي بر روي عملكرد شخص داشته باشد. با توجه به اين نكته ي روانشناختي مي توان آن را  يكي از فاكتور هاي مهم براي افزايش فروش دانست.  قطعا استفاده از يك طراحي لوگو حرفه اي و جذاب كه مرتبط با موضوع باشد مي تواند يك حس خوب و اعتماد را در ذهن مشتري ايجاد كند و مخاطب را ترغيب به خريد محصول شما كند. برعكس آن يك طراحي ضعيف  و ناهماهنگ مي تواند شما را از جذب مشتري نا اميد كند.

از مهم ترين اثرات طراحي لوگو در شبكه‌هاي اجتماعي مي‌توان به افزايش فالوئرها و به اشتراك‌گذاري سايت شما اشاره كرد. همچنين دارا بودن لوگوي جذاب تعداد بازديدها را افزايش داده و سبب افزايش اعتماد مي‌شود. يك لوگو كه به خوبي طراحي شده باشد، سبب ايجاد حس مثبت و اعتماد به مشتري مي‌شود. لوگويي كه اصولي طراحي شده باشد مي‌تواند شما را از رقبا پيش اندازد.

خصوصيات لوگوي تجاري موفق:

  • ماندگاري بصري و ذهني: مشتريان با ديدن لوگو اقدام به خريد محصولات شما مي كنند. پس داشتن لوگويي زيبا و متفاوت، خدمات و محصولات شما را در ذهن آن ها ماندگار مي كند.
  • بالا رفتن ميزان اعتماد: لوگو بايد صداقت و درستي و آن چيزي كه در واقعيت وجود دارد را به مخاطب منتقل كند و مي تواند كار شما را در جذب مشتري آسان نمايد.
  • افزايش تحسين و رضايت: اگر مي خواهيد مشتريان به كسب و كار شما ديد خوبي داشته باشند بايد به فكر طراحي لوگويي باشيد كه حس رضايت و ضمانت كيفيت را به مشتري القا كند.

۷ اشتباهي كه در طراحي لوگو نبايد مرتكب شويد:

  1. زيبا، ولي فقط در يك سايز
  2. تبديل لوگو به آثار پيكاسو
  3. گذاشتن زمان كوتاهي براي طراحي لوگو
  4. هرج و مرج زيادي
  5. كُپي
  6. اسامي خانوادگي و نماد هاي نژادي
  7. لوگوي تاريخ مصرف دار

براي كسب اطلاعات بيشتر با مجموعه مائده ديزاين همراه شويد.

 

امتیاز:
بازدید: 25
برچسب:
:
[ 1397/2/16  ] [ ۰۶ ] [ bamana ] [ ]

در اين مقاله تمريناتي را بيان مي كنيم كه بتوانيد به راحتي در طراحي لوگو و اتود زدن با دست ، حرفه اي شويد.
۱- كاغذي به سايز A3 آماده كنيد و دور آن را به فاصله ي چند ميلي متر كادربندي كنيد. سپس خطوطي افقي و مايل بر روي كاغذ طراحي كنيد. سعي كنيد در حين رسم خطوط مچ دست و فاصله بين انگشتانتان تغيير نكند ، در واقع فقط بايد آرنج و كتف جا به جا شود.
۲- به طور پراكنده چند نقطه بر روي كاغذ ترسيم كنيد. سپس سعي كنيد بدون خطا و لغزش اين نقاط را بهم متصل كنيد. بايد توجه داشته باشيد كه اين نقاط در موازات يكديگر نباشند.
۳- خطي افقي ترسيم كنيد و نقطه اي در وسط اين خط ايجاد كنيد سپس خطوطي را رسم كنيد كه بدون خطا از اين نقطه عبور كنند.
۴- نقاطي را ترسيم كنيد و سعي كنيد بدون برداشتن دست اين نقاط را بهم متصل كنيد.
۵- سعي كنيد دايره اي را در جهت عقربه هاي ساعت بدون خطا ترسيم كنيد.
۶- در جهات مختلف بيضي ترسيم كنيد. رسم بيضي بدون خطا يكي از سخت ترين ها در طراحي مي باشد.
۷- بيضي هاي متحد المركز رسم كنيد. بدين معنا كه بيضي ها را به صورتي ترسيم كنيد كه در مركز به يكديگر برسند.
۸- مكعب هاي ايزومتريكي ترسيم كنيد. در واقع مكعب هاي سه بعدي كه بهتر است مكعب مربع باشند با بيضي هاي درونشان را رسم كنيد. اگر كمي ترسيم بيضي ها دشوار است از خطوط كمكي در طراحي كمك بگيريد. يعني ابتدا قطر كوچك و بزرگ آن را رسم كنيد ، سپس بيضي را كامل كنيد.
۹- ترسيم قرينه يكي از دشوارترين ها در طراحي مي باشد. ابتدا به صورت افقي خطي ترسيم كنيد سپس در كنار آن خطي عمودي رسم كنيد. اين روند را با سرعت بالا ادامه دهيد.
۱۰- در اين تمرين شما بايد پاره خط هايي با طول هاي متفاوت رسم كنيد. سپس پاره خط هايي به موازات آن ها با طول هاي مساوي يا نا مساوي ترسيم كنيد.
۱۱- خطي را بدون توقف دست ترسيم كنيد. نام اين نوع تمرين ، تمرين ترمز دست مي باشد.
در پايان بايد بدانيد كه مهارت داشتن در طراحي لوگو با تمرين زياد ميسر مي شود. اميدواريم تمرين هاي پيشنهادي را به درستي انجام دهيد و با در نظر گرفتن موارد لازم مذكور بالا ، همچنين به كارگيري خلاقيت خود در زمينه طراحي لوگو ، تبديل به يك طراح ماهر و متخصص لوگو شويد.

براي مطالعه ي بيشتر، شما را به مقاله آموزش طراحي لوگو و اتود زدن با دست ارجاع ميدهيم.

امتیاز:
بازدید: 21
برچسب:
:
[ 1397/2/11  ] [ ۰۷ ] [ bamana ] [ ]

طراحي لوگو اگر اصولي باشد مي تواند بستري براي ايجاد اعتماد به محصول و خدمات برند فراهم آورد.

همچنين پيچيدگي مسير ارتباط با مشتري را با روش اثربخش ديداري، كوتاه و آسان مي كند .

لوگوي خوب، ابزاري كارآمد براي با ارزش تر جلوه دادن كالا و خدمات برند مي باشد.

يك لوگوي اصولي براي هميشه ماندگار است و به ارزش افزوده برند در طول ساليان كمك مي كند.

لوگوي خوب، تمايز ايجاد مي كند و در زمره ي دارايي هاي با ارزش برند برشمرده مي شود.برند را در ميان رقيبانش قدرتمند تر و درخشان تر نشان مي دهد و مشتريان را وفادار مي كند و اشتياق آنها را بيشتر مي كند.

طراحي لوگو جذاب هيجان مشتريان را براي تجربه هاي محصولات جديدتر برند بيشتر مي كند. مي درخشد و برند را شاخص تر نشان مي دهد. مي تواند بر ارزشهاي اجتماعي تاكيد كند. همچنين مي تواند ميراثي ارزشمند براي نسلهاي آينده شما باشد.

يك لوگوي مناسب مي تواند شيوه نويني را در خدمات رساني به مخاطبين شما ارائه كند.

مي تواند دنيايي از مفاهيم فعاليت ها را ساده و زيبا بيان كند و متناسب با فرهنگ هر كشور و منطقه اي و بيانگر توانمندي ها و آداب و رسوم و سنت هاي آن منطقه باشد.

لوگوي خوب ، مي تواند شما را در بهترين جايگاه رقابتي در بازارهاي داخلي و عرصه هاي بين المللي قرار دهد.

براي اطلاعات بيشتر با مجموعه مائده ديزاين همراه شويد.

 

امتیاز:
بازدید: 22
برچسب:
:
[ 1397/2/9  ] [ ۰۸ ] [ bamana ] [ ]

همانطور كه مي دانيد امروزه در دنياي تجارت و رقابت ها طراحي لوگو بسيار مورد توجه قرار گرفته است و يكي از پر اهميت ترين ها در تاسيس يك تجارت و كسب و كار جديد مي باشد. اهميت طراحي لوگو باعث شده از اين پس طراحان لوگو علاوه بر ايده پردازي و به كاري گيري خلاقيت ، هميشه آپديت و به روز در نوع و سبك هاي طراحي لوگوباشند.

از كدام منبع يادگيري كامل ، جامع و حرفه اي طراحي لوگو امكان پذير مي باشد؟

بايد بدانيد كه در دوره زماني سي سال تحولي عظيم در حوزه ي طراحي گرافيك رخ داده است. مهم ترين و رأس تمام طراحي ها در زمينه گرافيك ، طراحي لوگو مي باشد. زيرا علاوه بر طراحي قدرتمند نياز به ايده پردازي و خلاقيت هم دارد ، بدين گونه كه شما بايد لوگويي متفاوت از تمام لوگوهاي موجود در سطح جهان خلق كنيد. در سال هاي گذشته آموزش طراحي لوگو به سختي در برخي از كلاس هاي آموزشي ميسر مي گرديد. اما امروزه با توجه به اهميت طراحي لوگو در دنياي تكنولوژي، با چند سرچ در اينترنت مي توان انواع مقالات را در زمينه طراحي لوگو بدست آورد و با اجراي گام به گام مقالات آموزشي مي توانيد از اين مقالات به درستي بهرمند شويد. براي شروع يك طراحي با نتيجه موفق ، بهتر است ابتدا از اتود زدن يا طرح دستي بر روي كاغذ استفاده كنيد. حتي بهترين و حرفه اي ترين طراحان لوگو هم رمز موفقيت خود را اتود زدن بر روي كاغذ مي دانند. بايد توجه داشته باشيد عجله در طراحي و پياده سازي لوگو در نرم افزارهاي طراحي ، اولين گام در شكست مي باشد در نتيجه پيشنهاد مي شود طراحي دستي يا اتود زدن را به طور كامل و دقيق ياد بگيريد.

چگونه از طراحي لوگو كسب درآمد داشته باشيم؟

اگر مي خواهيد كار و هنري را از صفر شروع كنيد ،با توجه به اهميت طراحي لوگو بايد بدانيد كه نيازمند به تلاش ، حوصله و صبر فراوان مي باشد. با تلاش فراوان و به كارگيري خلاقيت در اين عرصه مطمئن باشيد يكي از بهترين ها خواهيد شد. طراحي لوگو نيازمند به افرادي با ديدگاه و تفكر منعطف مي باشد ، زيرا ممكن است در چند زمينه كاري مختلف طراحي لوگو انجام دهيد. به همين سبب براي طراحي يك لوگو ابتدا طراح بايد با سوژه طراحي ارتباط برقرا كند ، سپس به دنبال معيارها و خواسته هاي مشتريان باشد و بعد شروع به اتود زدن بر روي كاغذ كند. مهم ترين روند در طراحي لوگو جلب اعتماد مشتري مي باشد ، براي اجرا نمودن اين آيتم مي توانيد از راهكارهاي زير استفاده كنيد.

مشاوره تلفني رايگان در زمينه طراحي لوگو

يكي از مهم ترين خدماتي كه باعث جذب مشتريان مي شود ، مشاوره تلفني رايگان مي باشد. مشاوره و توجيه مشتريان در زمينه طراحي لوگو حس اعتماد را بين شما و متقاضيان ايجاد مي كند. همچنين معرفي كامل طراح به مشتريان در ايجاد حس اعتماد نقش به سزايي را داراست.

اصلاح و ويرايش رايگان لوگوي طراحي شده

در بعضي موارد مشتريان بعد از اتمام طراحي لوگو ، درخواست اصلاح مجدد لوگو را دارند. اصلاح و ويرايش لوگوها به صورت رايگان در جذب و جلب اعتماد مشتري بسيار موثر مي باشد.

ارائه قيمت مناسب

ارائه قيمت هاي معقول با توجه به قيمت هاي تصويب شده توسط صنف كه قيمتي حدود هشت ميليون تومان براي طراحي لوگو مي باشد يكي از روش هاي جذب مشتري است. بايد توجه داشته باشيد نسبت به رقيبان خود لوگويي عالي ، جذاب و حرفه اي در عين حال با قيمتي مناسب به مشتريان ارائه كنيد تا هميشه مورد توجه متقاضيان قرار بگيريد.مي توانيد با خواندن مقاله ي طراحي لوگو ارزان اطلاعات بيشتري كسب كنيد.

امتیاز:
بازدید: 19
برچسب:
:
[ 1397/2/4  ] [ ۰۵ ] [ bamana ] [ ]


تفاوت نام تجاري و لوگو:

شما كلمه ي "نام تجاري" و "لوگو" را در موقعيت هاي مختلف و گاهي به جاي هم ميشنويد.اين ها دو اصطلاح هستند كه هر دو به طور متناوب استفاده مي شوند، اما در اصل با هم تفاوت دارند.اما آيا معاني آن ها يكسان است؟

از اشتباهات رايج در سطوح مديريت و عوام استفاده نابه جا از واژه هاي برند به جاي نام تجاري, لوگو و آرم است. لوگو فقط نشاني از سازمان است در حاليكه برند ماندگاري نام سازمان در ذهن و روح مشتريان است.به عنوان يك قاعده كلي تقريبا هر كسب و كار داراي لوگوي خاصي است اما هر كسب و كار نميتواند لوگو را به عنوان علامت تجاري خود ثبت كند!

طبق گفته "كاتلر" وقتي مي توانيم بگوييم برند موفقي هستيم كه در روح و قلب مشتري نفوذ كرده و مشتري در هنگام مواجه با چندين نام نيازي به تفكر و تكاپو در ذهن خود نداشته باشد و بي نياز از تفكر محصول يا خدمات ما را انتخاب نمايند.

علامت تجاري:

علامت تجاري يك نام، نماد،عبارت، شعار يا طراحي گرافيكي است كه به نام شركت يا محصولات خاص خدمات شما است. اگر هر يك از موارد فوق توسط شركت ثبت شده باشد، طراحي لوگو خاص نمي تواند توسط هر كسب و كار يا فرد ديگر كپي شود، مگر اينكه مالك صاحب مجوز علامت تجاري خاصي داشته باشد. با اين حال، اين به اين معنا نيست كه شركت هاي رقيب نميتوانند كالاها يا خدمات مشابهي را براي فروش ايجاد كنند. علائم تجاري به منظور جلوگيري از استفاده ديگران از علامت مشابه يا آرم شناخته شده به طور خاص به يك شركت يا محصول خاص استفاده مي شود. علائم تجاري از طريق دفتر ثبت اختراع و علامت تجاري ايالات متحده ثبت مي شود. برخي از معروف ترين علائم تجاري عبارتند از ياهو، گوگل، كداك، سوني اريكسون كه نام هاي منحصر به فردي از شركت ها هستند و نمي توانند توسط ديگران كپي شوند.

لوگو:

آرم يك نقاشي، تصوير يا نماد است كه يك شركت را شناسايي و نمايان مي كند، اما به اين معني نيست كه لوگو به عنوان علامت تجاري ثبت شده است.طراحي لوگو بايد متناسب با نوع كسب و كار مربوطه باشد.خود طراحي لوگو شامل قواعد و قوانيني است كه اگر به درستي رعايت شوند مي تواند لوگوي منحصر به فرد و ماندگاري را براي شما به ارمغان بياورد.براي طراحي لوگوي خود با مائده ديزاينتماس بگيريد.

چنانچه علاقه زيادي به طراحي لوگو داريد اينجا كليك كنيد!

امتیاز:
بازدید: 31
برچسب:
:
[ 1397/2/2  ] [ ۰۵ ] [ bamana ] [ ]

هارموني رنگ در طراحي لوگو در جذابيت آن بسيار مهم مي باشد.

  1. tetradic/double-complementary : اين طرح رنگي، شامل دو جفت رنگ متضاد است. اين طرح رنگي، بسيار چشم را به خود جلب مي كند، اما حتي نسبت به حالت complementary، استفاده از آن سخت تر است؛ چرا كه هر چه تعداد رنگ ها بيشتر باشند، يافتن تعادل بين آن ها نيز سخت تر خواهد بود.
  2. analogous : منظور رنگ هايي است كه در گرداننده ي رنگ ها در كنار هم قرار دارند. اين نوع هارموني نيز زيركانه است و استفاده از آن در طراحي آسان است.
  3. monochromatic : مونوكروماتيك به حالات مختلف shadeها، toneها يا tintهاي يك رنگ مي گويند. براي نمونه محدوده اي از رنگ هاي آبي كه از آبي روشن به آبي تاريك با هم فرق مي كنند. اين نوع هارموني، بسيار زيركانه است و بيشتردرطراحي استفاده مي شود.
  4. complementary : به معني متضاد است. يعني استفاده از رنگ هايي كه در گرداننده ي رنگ ها، در مقابل و در تضاد با هم قرار دارند. مثلا رنگ هاي قرمز و سبز يا رنگ هاي آبي و نارنجي. دقت كنيم كه رنگ هاي complementary، تضاد بسيار زيادي دارند (high-contrast) و شدت زيادي دارند (high-intensity)؛ پس به كارگيري آن ها به صورت متعادل و هماهنگ، كار آساني نيست.

ادامه مطلب 

امتیاز:
بازدید: 21
برچسب:
:
[ 1397/1/29  ] [ ۰۶ ] [ bamana ] [ ]

طراحي لوگو آنلاين:

طراحي لوگو يعني بازتاب هويت فردي يا سازماني اشخاص و سازمان‌ها كه بسته به نوع فعاليت يا نگرش آنها ، بصورت رمزگونه نمايش داده ميگردد.

يكي از ابتدايي ترين دسته‌بندي‌ها ، طراحي لوگو را به دو نوع نوشتاري و تصويري تقسيم مي‌كند.

در واقع در هيچ منبع تخصصي گرافيك ، تقسيم‌بندي جامعي از سازماندهي لوگو ارائه نشده است و هرآنچه كه امروزه بصورت تعريف و مرزبندي مختصر در اين خصوص ارائه مي‌دهيم ، تازه ابتداي راه رشته طراحي لوگو است. چرا كه با ظهور فنآوري و پديده‌هاي نوين در عرصه طراحي گرافيك ، لوگو تغيير ماهوي داده و اصولا عملكردي ويژه با تاثيري بيش از آنچه تا كنون شاهدش بوده ايم خواهد داشت.

طراحي لوگو يكي از مهم ترين عناصر در شروع تجارت و كسب و كارها مي باشد. همچنين براي هويت بخشيدن به تجارت ها به كار مي رود و بسيار موثر در ارتباط برقرار كردن مخاطبان با برندها مي باشد. از اين رو طراحي لوگو در حوزه گرافيك يكي از گران ترين هاست. به همين خاطر هميشه براي گران ترين ها در حوزه هاي متفاوت راه حل ميانبر طراحي مي شود تا افرادي كه توانايي پرداخت هزينه هاي بالا را ندارند از اين راه حل ها استفاده كنند. يكي از راه حل هاي ميانبر در طراحي گرافيك ، طراحي لوگو آنلاين مي باشد.

طراحي لوگو با قيمت ارزان و بعضا رايگان بدين صورت است كه بعضي از سايت ها با جمع آوري و ارائه طرح هاي آماده به صورت پكيج و طبقه بندي موضوعي آنها به كاربران ، بازديد از سايت خود را بالا برده و به هيچ عنوان به فكر تجارت كاربران و مخاطبان نمي باشند. بديهي است اين طرح ها و پكيج هاي آماده كه به صورت رايگان يا با هزينه بسيار كم در اختيار كاربران قرار مي گيرد ، اختصاصي نيست.

 از آنجايي كه مهم ترين ويژگي در يك طراحي لوگو موفق و اصولي ، منحصر به فرد بودن آن مي باشد و بايد معنا و مفهوم خاصي در بطن يك لوگو طراحي شود. همچنين با توجه به توضيح بالا و اينكه ممكن است از يك طرح آماده چندين كاربر به عنوان نشان گرافيكي خود در تجارت و كسب و كارشان استفاده كنند ، بايد بدانيد كه با انتخاب اين دسته از لوگوها ، لوگوي منتخب شما مهم ترين اصل و استاندار را ندارد. پروسه طراحي لوگو به چندين مرحله تقسيم مي شود و در بين طراحي هاي گرافيك ، در گروه طراحي هاي زمانبر قرار مي گيرد. به همين دليل هيچگاه يك لوگوي جذاب و منحصر به فرد در طول چند ثانيه طراحي نمي شود (طراحي لوگو آنلاين) و بي شك از كيفيت پاييني برخودار است.

همانطور كه طي مقالات قبلي گفته شد انجمن صنفي طراحان گرافيك قيمت طراحي لوگو را هفت ميليون تومان تصويب كرده است. اين قيمت براي عموم مردم بسيار بالا مي باشد و قادر به پرداخت هزينه هاي بالا در ابتدا و شروع يك تجارت براي طراحي لوگو نمي باشند. از اين رو مجموعه مائده ديزاين با در نظر گرفتن شرايط و جلب اعتماد و رضايت مشتريان ، قيمتي به مراتب پايين تر از هفت ميليون تومان براي طراحي لوگو در نظر گرفته است. طراحي لوگو اصولي طبق تمام استاندارهاي جهاني همراه با جذب بالاي كاربران و مخاطبان با قيمتي مناسب عموم مردم از شرايط و ويژگي هاي طلايي دفتر تبليغاتي مائده ديزاين مي باشد.

بايد توجه ويژه اي به اين موضوع داشته باشيد كه تجارت بدون هويت مانند شخص بدون نام و نشان است. لوگوها شخصيت يك برند را به مخاطبان القا مي كنند و به كسب و كارها هويت و نشاني مي بخشند. لوگوها در ديد چند ثانيه اي مخاطبان نقطه شروع و پايان يك برند مي باشند و بسيار نقش حياتي در ميزان فروش و ارتباط بين مخاطبان با برندها خواهند داشت. به همين دليل طراحي لوگو برند يا تجارت خود را بسيار جدي و حياتي بدانيد.

منبع: مائده ديزاين

امتیاز:
بازدید: 32
برچسب:
:
[ 1397/1/26  ] [ ۰۷ ] [ bamana ] [ ]

از آنجايي كه طراحي لوگو در انواع تجارت ها از اهميت بالايي برخوردار است و درحال حاضر طراحي لوگوي ارزان يكي از دغدغه هاي صاحبان كسب و كار شده است. در اين مقاله به بررسي تاثيرات قيمت بر طراحي لوگو مي پردازيم

لوگوهاي گران قيمت:

لزوما گران بودن هزينه طراحي لوگو نمي تواند تضمين كند. كه تمام اصول طراحي در لوگو رعايت شده است. مي توان در بين لوگوهاي مشهور كه بسيار موفق بوده اند و در گروه گران قيمت ترين لوگوها قرار مي گيرند به گوچي، شانل، لوييس ويتون و باربِري اشاره كرد.

با توجه به اين كه انجمن صنفي طراحان گرافيك قيمت طراحي لوگو را هفت ميليون تومان تصويب كرده است. شما مي توانيد با يك مبلغ مناسب، نه بسيار ارزان يا گران يا حتي رايگان، يك لوگو حرفه اي و استاندارد را براي برند تجاري خود داشته باشيد. پس به سراغ متخصصان طراحي لوگو مجموعه مائده ديزاين مراجعه فرماييد تا با قيمتي مناسب اقدام به طراحي لوگو شما كنند.

چند نمونه لوگوي گران قيمت :

 

طراحي لوگو براي برند يا شركت ها بسيار جذاب و تاثيرگذار مي باشد. طراحي لوگو در دسته كارهاي تخصصي و پيچيده قرار گرفته است. همچنين مهم ترين اصل در طراحي لوگو منحصر به فرد بودن لوگو مي باشد كه در شروع طراحي بايد از خود پرسيد هدف از طراحي لوگو چه مي باشد و زمينه فعاليت ، حيطه كاري و تخصص شركت يا كمپاني چيست؟

در طراحي لوگو در نظر داشته باشيد كه ويژگي هايي از شركت يا برند شما مثل قابل اعتماد بودن حرفه اي بودن و منحصر به فرد يا متخصص بودن به مخاطبان منتقل شود.

در تمام مراحل طراحي اينكه چه مفهومي را مي خواهيد به مخاطبان القا كنيد در نظر داشته باشيد. مخاطبان با توجه به لوگوي شما دريافت خواهند كرد كه با چه شركتي در ارتباط هستند.

در طراحي لوگو علاوه بر در نظرگرفتن زمينه فعاليت شركتي كه سوژه طراحي لوگو است ، بايد شناخت كامل از مخاطبان خود داشته باشيد.

يكي از مهم ترين عوامل يا شرايطي كه در طراحي لوگو بايد در نظر گرفته شود اين است كه لوگوي طراحي شده ممكن است در چه اموري استفاده شود و با چه مكان هايي مطابقت دارد.

·      كارت ويزيت

·      بروشور و كاتالوگ

·      ست اداري

·      وب سايت

·      شبكه هاي اجتماعي

·      تبليغات تلوزيوني

·      بيلبورد

 

همانطور كه مي دانيد اشكال مختلف ( مربع ، مستطيل ، دايره ، خط صاف ، منحني و غيره) تاثيرات مختلفي بر مخاطبان دارد و احساسات متفاوتي را به بيننده منتقل مي كند.

 

·      دايره : امنيت و تعادل

·      بيضي : مدرن و نوآوري

·      دواير هم مركز : مشاركت ، انسجام و همكاري

·      مثلث و سه ضلعي : قدرت ، استحكام و استقامت

·      مربع : توانايي ، نيرو و حرفه اي

·      خطوط افقي : هارموني و كنتراست

·      خطوط عمودي : تكنولوژي

·      خطوط مورب : انرژي و پيشرفت

·      خطوط منحني : ملايم بودن

همانند اشكال ، رنگ ها هم از نظر روانشناسي ، حس هاي مختلفي را به بيننده منتقل مي كنند و حاوي پيام هايي براي مخاطبان هستند. به راهنماي رنگ ها توجه كنيد:

·      قرمز : هيجان ، شور ، عشق ، خشم

·      نارنجي : انرژي ، پيشرفت ، تغيير ، موفقيت

·      زرد : نيرو ، شادي ، خوش بيني ، گرسنگي

·      سبز : طبيعت ، رشد ، پول ، كنتراست

·      آبي : احساس ، آرامش ، هماهنگي ، صداقت

·      بنفش : وفاداري ، ثروت ، مدرن بودن ، منطق

·      خاكستري : خنثي بودن ، به دور از زمان

·      سياه : اقتدار ، تخصص ، اعتماد ، اعتبار

·      سفيد : خلوص ، پاكي ، بي گناهي ، نشانه مرگ

·      قهوه اي : پايداري ، ارگانيك ، راحتي

·      متاليك : ثروت ، لاكچري ، پرستيژ ، كيفيت

طراحي لوگو بايد به گونه اي انجام شود كه لوگو در بازه ي زماني مشخص قديمي يا از كار افتاده نشود. استفاده از هرگونه المان هاي كاربردي در لوگو كه بر طبق مد طراحي شده باشد اشتباه مي باشد. از طراحي هاي مدگرايي و گرايشي در لوگو خودداري كنيد.

اگر قصد داريد لوگوي خود را بر اساس تايپوگرافي طراحي كنيد. بايد بدانيد كه نام برند يا شركت شما به عنوان لوگو شناخته مي شود. در نتيجه فونت دلخواه و مناسب شركت يا تجارتتان را خودتان خلق كنيد و از فونت هاي آماده استفاده نكنيد تا لوگويي جذاب و منحصر به فرد در اختيار داشته باشيد.

پس....

ابتدا هدف و مفهوم را از طراحي لوگو مشخص كنيد. سپس بر روي كاغذ اتود بزنيد. پس از تاييد طرح نهايي ، نرم افزاري قدرتمند و حرفه اي مانند فتوشاپ و كورل براي پياده سازي طرح انتخاب كنيد و نهايت خلاقيت و ابتكار خود را در طراحي لوگو به كار بگيريد تا لوگو منحصر به فرد ، جذاب و تاثيرگذار در اختيار داشته باشيد.

ساختن يك لوگو كار ساده اي به نظر مي رسد مطمئناً اين كار ساده است اما نكات ظريفي در انجام اين كار وجود دارد كه باعث مي شود طراحي و استفاده بهينه از لوگو به كاري بسيار مشكل تبديل شود. تنها به ياد داشته باشيد كه بايد ذات مشتريان و تجارت خود را در زمان طراحي لوگو در ذهن داشته باشيد واينكه مشتريان از شما چه چيزي مي خواهند. بعد از طراحي موفق لوگوي برند بايد آن را ثبت كرده و تمام تلاش خود را بكار بريد تا بتوانيد سمبولي قابل تشخيص و مثبت از خدمات يا محصولات خود ارائه كنيد.

 

اميدواريم از اين مقاله نهايت لذت و يادگيري را برده باشيد!

 

منبع:مائده ديزاين

امتیاز:
بازدید: 37
برچسب:
:
[ 1397/1/21  ] [ ۱۰ ] [ bamana ] [ ]

طراحي لوگو با استفاده از اسم فارسي: در زمينه طراحي لوگو بايد بدانيم كه با هيچ محدوديتي در نوع خطوط ، اشكال ، نماد ، فونت و ديگر عناصر موثر رو به رو نخواهيم بود. اما طراحي لوگو بدست طراحان متخصص و ماهر در چارچوب قوانين و قواعدي انجام مي شود . بدين معني كه حتي به ظاهر ، ساده ترين لوگوها هم براساس اصول ، استاندارهاي جهاني و نسبت طلايي (عدد في) طراحي شده اند. به عنوان مثال لوگوي برند اپل كه يكي از موفق ترين لوگوها در بين رقباي خود مي باشد ، نماد يك سيب گاز زده و لوگوي برند توييتر كه نماد يك پرنده مي باشد ، براساس عدد في يا نسبت طلايي طراحي شده است.

Logo design using Persian nameطراحي لوگو با استفاده از اسم فارسي

طراحي لوگو با استفاده از اسم فارسي

طراحي لوگو با اسم فارسي كه ممكن است اسم شركت ، سازمان ، كمپاني يا حتي يك رستوران باشد مي تواند هم به صورت تايپوگرافي (لوگو نوشتاري) و هم به صورت لوگوهاي تركيبي طراحي شود. پيشنهاد مي شود اگر يك تجارت نوپا و تازه تاسيس در اختيار داريد از لوگوهاي تركيبي استفاده كنيد. در لوگوهاي تركيبي نام برند به همراه نماد تصويري طراحي مي شود و به ثبت شدن در ذهن مخاطب سرعت مي بخشد. در طراحي لوگو با اسم فارسي مي توان از تكنيك هاي متفاوتي استفاده كرد. به عنوان مثال مجموعه مائده ديزاين لوگوي يك رستوران را با استفاده از يك نماد و نوشتار طراحي كرده است. مخاطبان به محض ديدن اين لوگو دريافت مي كنند كه با يك رستوران كباب لقمه رو به­ رو هستند. به تصوير زير توجه كنيد:

طراحي لوگو با استفاده از اسم فارسي

همانطور كه در تصوير زير مي بينيد ، طراحان ماهر مائده ديزاين ، در طراحي لوگو مجموعه حجابان كه يك اسم فارسي مي باشد ، صورت و چهره يك بانو را با حجاب در سمت چپ لوگو به همراه اسم مجموعه كه حجابان است ، طراحي كرده اند و آدرس سايت به خواست خود شركت در زير لوگو درج شده است.

ادامه مطلب

امتیاز:
بازدید: 62
برچسب:
:
[ 1396/12/12  ] [ ۰۶ ] [ bamana ] [ ]

آموزش طراحي لوگو: لزوميت وجود طراحي لوگو حرفه اي و خلاقانه بسيار بديهي و آشكارا در انواع تجارت ها مي باشد. در اين مقاله به مبحث Armm و آموزش طراحي لوگو مي پردازيم. در واقع Armm چهارچوبي مي باشد جهت طراحي لوگو و خيلي از افرادي كه در زمينه بازيابي، ماركتينگ و طراحي لوگو مشغول به كار هستند با اين چهارچوب آشنايي دارند. طراحان لوگو سعي دارند از اين چهار مشخصه Attention ، response ، Meaning ، Memory در تمامي طراحي لوگوها استفاده كنند.

  • Attention: به معناي اينكه لوگو جلب توجه كند.
  • Response: به معناي اينكه كاربر واكنشي نشان دهد.
  • Meaning: به معناي اينكه لوگو معنا و محتوا داشته باشد.
  • Memory: بدين معنا كه مخاطبان قادر باشند اين لوگو را به خاطر بسپارند.آموزش طراحي لوگو

طراحي لوگو آبديت و به روز يكي از مهم ترين عناصر در جذب مخاطب مي باشد. به همين دليل طراحان لوگو هرسال به دنبال طراحي هاي جذاب تر و خلاقانه تري هستند. بايد بدانيد كه لوگوها به سه دسته تايپوگرام، پيكتوگرام، تركيبي تقسيم مي شوند. براي تجارت هاي تازه تاسيس معمولا از لوگوهاي تركيبي كه از تركيب نماد و نوشتار تشكيل شده است، استفاده مي شود. لوگوهاي پيكتوگرام براي برندهاي شناخته شده و موفق بسيار مناسب هستند. همچنين در لوگوهاي تايپوگرام معمولا اسم برند، شركت يا كمپاني به صورت لوگو طراحي مي شود.

آموزش طراحي لوگو مائده

طراحان ماهر لوگو، حتي ساده ترين لوگوها را كه از ساختار پيچيده اي تشكيل نشده اند هم براساس عدد في يا نسبت طلايي طراحي مي كنند. يكي ديگر از المان هاي موثر در بهترين آموزش طراحي لوگو رنگ ها مي باشند. بايد بدانيد كه طراحي لوگو مجزا از رنگ ها مي باشد، بدين معني كه لوگوي شما به صورت سياه و سفيد و بدون رنگ هم بايد پيام و شعار خود را به مخاطبان منتقل كند. رنگ ها ويژگي هاي مهم يك لوگو را برجسته تر نشان مي دهد، اما بايد توجه داشته باشيد كه رنگ ها متناسب با زمينه فعاليت شركت يا برند انتخاب شود. به عنوان مثال براي لوگوهايي كه مربوط به مواد غذايي هستند، از رنگ قرمز براي تحريك اشتهاي متقاضيان استفاده مي كنند.

ادامه مطلب

امتیاز:
بازدید: 69
برچسب:
:
[ 1396/12/10  ] [ ۰۸ ] [ bamana ] [ ]

لوگويي حرفه اي است كه براساس اصول و استاندارهاي جهاني طراحي شده باشد در اينصورت علاوه بر اينكه بر مخاطبان تاثير ميگذارد، روند كاري كمپاني يا سازمان را هم تحت شعاع قرار مي دهد. يكي از عوامل مهم در سرعت بخشيدن به شناخته شدن لوگو براي برند استفاده در دراز مدت از لوگو مي باشد. اگر طراحي لوگو بصورت حرفه اي انجام شده باشد در اين مدت تاثير خود را بر كمپاني يا شركت مي گذارد.

 

بايد توجه داشته باشيم كه يك لوگويي كه بر اساس اصول، طراحي شده باشد مي تواند فرهنگ سازي كند. اين بستر ابتدا براي خود مجموعه فراهم شده و بعد از پذيرفتن و عمل كردن به فرهنگ جديد، توسط مخاطبين برند مورد استقبال قرار مي گيرد.
چنانچه لوگو بر اساس ارزش هاي يك برند طراحي شود ويژگي هاي مهم برند را پررنگ تر نشان مي دهد. اين رابطه ميان لوگو و برند در نهايت باعث افزايش مسئوليت پذيري كاركنان و پرسنل كمپاني يا شركت مي شود و در تاثيرگذاري بر مخاطبان بسيار موثر مي باشد.

ادامه مطلب

امتیاز:
بازدید: 47
برچسب:
:
[ 1396/11/26  ] [ ۰۷ ] [ bamana ] [ ]

هنگامي كه سخن از طراحي لوگو به ميان مي آيد بايد لوگويي طراحي كنيم كه قابليت انعطاف پذيري داشته باشد. لوگويي كه در گذر زمان بتوان آن را تغيير داد و ايده هاي تازه اي را بر روي آن پياده كرد. ممكن است در طول زمان تغييراتي در زمينه فعاليت برند ، نحوه توليد يا ارائه خدمات انجام شود. متخصصان برندينگ معتقدند طراحي لوگو بايد به گونه اي انجام شود كه متناسب با تغييرات خدمات يا محصولات ، لوگوي طراحي شده به روز ، آبديت و منعطف باشد. در واقع هدف تغيير لوگو نمي باشد بلكه طراحان لوگو بايد قابليتي را در طراحي لوگو در نظر بگيرند كه در زمان هاي مختلف لوگو انعطاف پذير و قابل تغيير باشد.

طراحي لوگو

بايد توجه داشته باشيم كه اگر طراحي لوگو با تغييرات اعمال شده هويت بصري خود را از دست بدهد و ديگر معرف برند يا شركت نباشد و حتي برند يا كمپاني جايگاه خود را از دست بدهد طراحي لوگو انجام شده به هيچ عنوان اصولي و حرفه اي نبوده است. بايد طراحي لوگو به گونه اي صورت بگيرد كه در بروزرساني ها هويت خود لوگو و برند حفظ شود. به اين معنا كه قالب كلي را از دست ندهد و با طراحي جديد لوگو مخاطبان تشخيص دهند كه لوگوي جديد متعلق به برندي است كه قبلا از آن شناخت داشته اند.نكته اي كه بايد به آن توجه ويژه اي داشته باشيم اين است كه طراحي لوگو جديد نبايد از لحاظ سبك طراحي ، چيدمان ، هارموني رنگ ها و كيفيت طراحي از لوگوي قبلي ضعيف تر و مبتدي تر باشد.به زبان ساده لوگو بايد قابليت انتقال بي وقفه پيام يا شعار برند يا كمپاني را از يك رسانه به رسانه ديگر داشته باشد در غير اين صورت برند مربوطه در گذر زمان در سير تغيير و تحولات محو خواهد شد.

طراحي لوگو

 

ادامه مطلب

امتیاز:
بازدید: 63
برچسب:
:
[ 1396/11/18  ] [ ۰۶ ] [ bamana ] [ ]
[ ]
.: Weblog Themes By bornablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 60776
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب