bamana
bamana

طراحي لوگو آنلاين:

طراحي لوگو يعني بازتاب هويت فردي يا سازماني اشخاص و سازمان‌ها كه بسته به نوع فعاليت يا نگرش آنها ، بصورت رمزگونه نمايش داده ميگردد.

يكي از ابتدايي ترين دسته‌بندي‌ها ، طراحي لوگو را به دو نوع نوشتاري و تصويري تقسيم مي‌كند.

در واقع در هيچ منبع تخصصي گرافيك ، تقسيم‌بندي جامعي از سازماندهي لوگو ارائه نشده است و هرآنچه كه امروزه بصورت تعريف و مرزبندي مختصر در اين خصوص ارائه مي‌دهيم ، تازه ابتداي راه رشته طراحي لوگو است. چرا كه با ظهور فنآوري و پديده‌هاي نوين در عرصه طراحي گرافيك ، لوگو تغيير ماهوي داده و اصولا عملكردي ويژه با تاثيري بيش از آنچه تا كنون شاهدش بوده ايم خواهد داشت.

طراحي لوگو يكي از مهم ترين عناصر در شروع تجارت و كسب و كارها مي باشد. همچنين براي هويت بخشيدن به تجارت ها به كار مي رود و بسيار موثر در ارتباط برقرار كردن مخاطبان با برندها مي باشد. از اين رو طراحي لوگو در حوزه گرافيك يكي از گران ترين هاست. به همين خاطر هميشه براي گران ترين ها در حوزه هاي متفاوت راه حل ميانبر طراحي مي شود تا افرادي كه توانايي پرداخت هزينه هاي بالا را ندارند از اين راه حل ها استفاده كنند. يكي از راه حل هاي ميانبر در طراحي گرافيك ، طراحي لوگو آنلاين مي باشد.

طراحي لوگو با قيمت ارزان و بعضا رايگان بدين صورت است كه بعضي از سايت ها با جمع آوري و ارائه طرح هاي آماده به صورت پكيج و طبقه بندي موضوعي آنها به كاربران ، بازديد از سايت خود را بالا برده و به هيچ عنوان به فكر تجارت كاربران و مخاطبان نمي باشند. بديهي است اين طرح ها و پكيج هاي آماده كه به صورت رايگان يا با هزينه بسيار كم در اختيار كاربران قرار مي گيرد ، اختصاصي نيست.

 از آنجايي كه مهم ترين ويژگي در يك طراحي لوگو موفق و اصولي ، منحصر به فرد بودن آن مي باشد و بايد معنا و مفهوم خاصي در بطن يك لوگو طراحي شود. همچنين با توجه به توضيح بالا و اينكه ممكن است از يك طرح آماده چندين كاربر به عنوان نشان گرافيكي خود در تجارت و كسب و كارشان استفاده كنند ، بايد بدانيد كه با انتخاب اين دسته از لوگوها ، لوگوي منتخب شما مهم ترين اصل و استاندار را ندارد. پروسه طراحي لوگو به چندين مرحله تقسيم مي شود و در بين طراحي هاي گرافيك ، در گروه طراحي هاي زمانبر قرار مي گيرد. به همين دليل هيچگاه يك لوگوي جذاب و منحصر به فرد در طول چند ثانيه طراحي نمي شود (طراحي لوگو آنلاين) و بي شك از كيفيت پاييني برخودار است.

همانطور كه طي مقالات قبلي گفته شد انجمن صنفي طراحان گرافيك قيمت طراحي لوگو را هفت ميليون تومان تصويب كرده است. اين قيمت براي عموم مردم بسيار بالا مي باشد و قادر به پرداخت هزينه هاي بالا در ابتدا و شروع يك تجارت براي طراحي لوگو نمي باشند. از اين رو مجموعه مائده ديزاين با در نظر گرفتن شرايط و جلب اعتماد و رضايت مشتريان ، قيمتي به مراتب پايين تر از هفت ميليون تومان براي طراحي لوگو در نظر گرفته است. طراحي لوگو اصولي طبق تمام استاندارهاي جهاني همراه با جذب بالاي كاربران و مخاطبان با قيمتي مناسب عموم مردم از شرايط و ويژگي هاي طلايي دفتر تبليغاتي مائده ديزاين مي باشد.

بايد توجه ويژه اي به اين موضوع داشته باشيد كه تجارت بدون هويت مانند شخص بدون نام و نشان است. لوگوها شخصيت يك برند را به مخاطبان القا مي كنند و به كسب و كارها هويت و نشاني مي بخشند. لوگوها در ديد چند ثانيه اي مخاطبان نقطه شروع و پايان يك برند مي باشند و بسيار نقش حياتي در ميزان فروش و ارتباط بين مخاطبان با برندها خواهند داشت. به همين دليل طراحي لوگو برند يا تجارت خود را بسيار جدي و حياتي بدانيد.

منبع: مائده ديزاين

امتیاز:
بازدید: 1
برچسب:
:
[ 1397/1/26  ] [ ۰۷ ] [ bamana ] [ ]

از آنجايي كه طراحي لوگو در انواع تجارت ها از اهميت بالايي برخوردار است و درحال حاضر طراحي لوگوي ارزان يكي از دغدغه هاي صاحبان كسب و كار شده است. در اين مقاله به بررسي تاثيرات قيمت بر طراحي لوگو مي پردازيم

لوگوهاي گران قيمت:

لزوما گران بودن هزينه طراحي لوگو نمي تواند تضمين كند. كه تمام اصول طراحي در لوگو رعايت شده است. مي توان در بين لوگوهاي مشهور كه بسيار موفق بوده اند و در گروه گران قيمت ترين لوگوها قرار مي گيرند به گوچي، شانل، لوييس ويتون و باربِري اشاره كرد.

با توجه به اين كه انجمن صنفي طراحان گرافيك قيمت طراحي لوگو را هفت ميليون تومان تصويب كرده است. شما مي توانيد با يك مبلغ مناسب، نه بسيار ارزان يا گران يا حتي رايگان، يك لوگو حرفه اي و استاندارد را براي برند تجاري خود داشته باشيد. پس به سراغ متخصصان طراحي لوگو مجموعه مائده ديزاين مراجعه فرماييد تا با قيمتي مناسب اقدام به طراحي لوگو شما كنند.

چند نمونه لوگوي گران قيمت :

 

طراحي لوگو براي برند يا شركت ها بسيار جذاب و تاثيرگذار مي باشد. طراحي لوگو در دسته كارهاي تخصصي و پيچيده قرار گرفته است. همچنين مهم ترين اصل در طراحي لوگو منحصر به فرد بودن لوگو مي باشد كه در شروع طراحي بايد از خود پرسيد هدف از طراحي لوگو چه مي باشد و زمينه فعاليت ، حيطه كاري و تخصص شركت يا كمپاني چيست؟

در طراحي لوگو در نظر داشته باشيد كه ويژگي هايي از شركت يا برند شما مثل قابل اعتماد بودن حرفه اي بودن و منحصر به فرد يا متخصص بودن به مخاطبان منتقل شود.

در تمام مراحل طراحي اينكه چه مفهومي را مي خواهيد به مخاطبان القا كنيد در نظر داشته باشيد. مخاطبان با توجه به لوگوي شما دريافت خواهند كرد كه با چه شركتي در ارتباط هستند.

در طراحي لوگو علاوه بر در نظرگرفتن زمينه فعاليت شركتي كه سوژه طراحي لوگو است ، بايد شناخت كامل از مخاطبان خود داشته باشيد.

يكي از مهم ترين عوامل يا شرايطي كه در طراحي لوگو بايد در نظر گرفته شود اين است كه لوگوي طراحي شده ممكن است در چه اموري استفاده شود و با چه مكان هايي مطابقت دارد.

·      كارت ويزيت

·      بروشور و كاتالوگ

·      ست اداري

·      وب سايت

·      شبكه هاي اجتماعي

·      تبليغات تلوزيوني

·      بيلبورد

 

همانطور كه مي دانيد اشكال مختلف ( مربع ، مستطيل ، دايره ، خط صاف ، منحني و غيره) تاثيرات مختلفي بر مخاطبان دارد و احساسات متفاوتي را به بيننده منتقل مي كند.

 

·      دايره : امنيت و تعادل

·      بيضي : مدرن و نوآوري

·      دواير هم مركز : مشاركت ، انسجام و همكاري

·      مثلث و سه ضلعي : قدرت ، استحكام و استقامت

·      مربع : توانايي ، نيرو و حرفه اي

·      خطوط افقي : هارموني و كنتراست

·      خطوط عمودي : تكنولوژي

·      خطوط مورب : انرژي و پيشرفت

·      خطوط منحني : ملايم بودن

همانند اشكال ، رنگ ها هم از نظر روانشناسي ، حس هاي مختلفي را به بيننده منتقل مي كنند و حاوي پيام هايي براي مخاطبان هستند. به راهنماي رنگ ها توجه كنيد:

·      قرمز : هيجان ، شور ، عشق ، خشم

·      نارنجي : انرژي ، پيشرفت ، تغيير ، موفقيت

·      زرد : نيرو ، شادي ، خوش بيني ، گرسنگي

·      سبز : طبيعت ، رشد ، پول ، كنتراست

·      آبي : احساس ، آرامش ، هماهنگي ، صداقت

·      بنفش : وفاداري ، ثروت ، مدرن بودن ، منطق

·      خاكستري : خنثي بودن ، به دور از زمان

·      سياه : اقتدار ، تخصص ، اعتماد ، اعتبار

·      سفيد : خلوص ، پاكي ، بي گناهي ، نشانه مرگ

·      قهوه اي : پايداري ، ارگانيك ، راحتي

·      متاليك : ثروت ، لاكچري ، پرستيژ ، كيفيت

طراحي لوگو بايد به گونه اي انجام شود كه لوگو در بازه ي زماني مشخص قديمي يا از كار افتاده نشود. استفاده از هرگونه المان هاي كاربردي در لوگو كه بر طبق مد طراحي شده باشد اشتباه مي باشد. از طراحي هاي مدگرايي و گرايشي در لوگو خودداري كنيد.

اگر قصد داريد لوگوي خود را بر اساس تايپوگرافي طراحي كنيد. بايد بدانيد كه نام برند يا شركت شما به عنوان لوگو شناخته مي شود. در نتيجه فونت دلخواه و مناسب شركت يا تجارتتان را خودتان خلق كنيد و از فونت هاي آماده استفاده نكنيد تا لوگويي جذاب و منحصر به فرد در اختيار داشته باشيد.

پس....

ابتدا هدف و مفهوم را از طراحي لوگو مشخص كنيد. سپس بر روي كاغذ اتود بزنيد. پس از تاييد طرح نهايي ، نرم افزاري قدرتمند و حرفه اي مانند فتوشاپ و كورل براي پياده سازي طرح انتخاب كنيد و نهايت خلاقيت و ابتكار خود را در طراحي لوگو به كار بگيريد تا لوگو منحصر به فرد ، جذاب و تاثيرگذار در اختيار داشته باشيد.

ساختن يك لوگو كار ساده اي به نظر مي رسد مطمئناً اين كار ساده است اما نكات ظريفي در انجام اين كار وجود دارد كه باعث مي شود طراحي و استفاده بهينه از لوگو به كاري بسيار مشكل تبديل شود. تنها به ياد داشته باشيد كه بايد ذات مشتريان و تجارت خود را در زمان طراحي لوگو در ذهن داشته باشيد واينكه مشتريان از شما چه چيزي مي خواهند. بعد از طراحي موفق لوگوي برند بايد آن را ثبت كرده و تمام تلاش خود را بكار بريد تا بتوانيد سمبولي قابل تشخيص و مثبت از خدمات يا محصولات خود ارائه كنيد.

 

اميدواريم از اين مقاله نهايت لذت و يادگيري را برده باشيد!

 

منبع:مائده ديزاين

امتیاز:
بازدید: 3
برچسب:
:
[ 1397/1/21  ] [ ۱۰ ] [ bamana ] [ ]

طراحي لوگو با استفاده از اسم فارسي: در زمينه طراحي لوگو بايد بدانيم كه با هيچ محدوديتي در نوع خطوط ، اشكال ، نماد ، فونت و ديگر عناصر موثر رو به رو نخواهيم بود. اما طراحي لوگو بدست طراحان متخصص و ماهر در چارچوب قوانين و قواعدي انجام مي شود . بدين معني كه حتي به ظاهر ، ساده ترين لوگوها هم براساس اصول ، استاندارهاي جهاني و نسبت طلايي (عدد في) طراحي شده اند. به عنوان مثال لوگوي برند اپل كه يكي از موفق ترين لوگوها در بين رقباي خود مي باشد ، نماد يك سيب گاز زده و لوگوي برند توييتر كه نماد يك پرنده مي باشد ، براساس عدد في يا نسبت طلايي طراحي شده است.

Logo design using Persian nameطراحي لوگو با استفاده از اسم فارسي

طراحي لوگو با استفاده از اسم فارسي

طراحي لوگو با اسم فارسي كه ممكن است اسم شركت ، سازمان ، كمپاني يا حتي يك رستوران باشد مي تواند هم به صورت تايپوگرافي (لوگو نوشتاري) و هم به صورت لوگوهاي تركيبي طراحي شود. پيشنهاد مي شود اگر يك تجارت نوپا و تازه تاسيس در اختيار داريد از لوگوهاي تركيبي استفاده كنيد. در لوگوهاي تركيبي نام برند به همراه نماد تصويري طراحي مي شود و به ثبت شدن در ذهن مخاطب سرعت مي بخشد. در طراحي لوگو با اسم فارسي مي توان از تكنيك هاي متفاوتي استفاده كرد. به عنوان مثال مجموعه مائده ديزاين لوگوي يك رستوران را با استفاده از يك نماد و نوشتار طراحي كرده است. مخاطبان به محض ديدن اين لوگو دريافت مي كنند كه با يك رستوران كباب لقمه رو به­ رو هستند. به تصوير زير توجه كنيد:

طراحي لوگو با استفاده از اسم فارسي

همانطور كه در تصوير زير مي بينيد ، طراحان ماهر مائده ديزاين ، در طراحي لوگو مجموعه حجابان كه يك اسم فارسي مي باشد ، صورت و چهره يك بانو را با حجاب در سمت چپ لوگو به همراه اسم مجموعه كه حجابان است ، طراحي كرده اند و آدرس سايت به خواست خود شركت در زير لوگو درج شده است.

ادامه مطلب

امتیاز:
بازدید: 34
برچسب:
:
[ 1396/12/12  ] [ ۰۶ ] [ bamana ] [ ]

لوگويي حرفه اي است كه براساس اصول و استاندارهاي جهاني طراحي شده باشد در اينصورت علاوه بر اينكه بر مخاطبان تاثير ميگذارد، روند كاري كمپاني يا سازمان را هم تحت شعاع قرار مي دهد. يكي از عوامل مهم در سرعت بخشيدن به شناخته شدن لوگو براي برند استفاده در دراز مدت از لوگو مي باشد. اگر طراحي لوگو بصورت حرفه اي انجام شده باشد در اين مدت تاثير خود را بر كمپاني يا شركت مي گذارد.

 

بايد توجه داشته باشيم كه يك لوگويي كه بر اساس اصول، طراحي شده باشد مي تواند فرهنگ سازي كند. اين بستر ابتدا براي خود مجموعه فراهم شده و بعد از پذيرفتن و عمل كردن به فرهنگ جديد، توسط مخاطبين برند مورد استقبال قرار مي گيرد.
چنانچه لوگو بر اساس ارزش هاي يك برند طراحي شود ويژگي هاي مهم برند را پررنگ تر نشان مي دهد. اين رابطه ميان لوگو و برند در نهايت باعث افزايش مسئوليت پذيري كاركنان و پرسنل كمپاني يا شركت مي شود و در تاثيرگذاري بر مخاطبان بسيار موثر مي باشد.

ادامه مطلب

امتیاز:
بازدید: 31
برچسب:
:
[ 1396/11/26  ] [ ۰۷ ] [ bamana ] [ ]

هنگامي كه سخن از طراحي لوگو به ميان مي آيد بايد لوگويي طراحي كنيم كه قابليت انعطاف پذيري داشته باشد. لوگويي كه در گذر زمان بتوان آن را تغيير داد و ايده هاي تازه اي را بر روي آن پياده كرد. ممكن است در طول زمان تغييراتي در زمينه فعاليت برند ، نحوه توليد يا ارائه خدمات انجام شود. متخصصان برندينگ معتقدند طراحي لوگو بايد به گونه اي انجام شود كه متناسب با تغييرات خدمات يا محصولات ، لوگوي طراحي شده به روز ، آبديت و منعطف باشد. در واقع هدف تغيير لوگو نمي باشد بلكه طراحان لوگو بايد قابليتي را در طراحي لوگو در نظر بگيرند كه در زمان هاي مختلف لوگو انعطاف پذير و قابل تغيير باشد.

طراحي لوگو

بايد توجه داشته باشيم كه اگر طراحي لوگو با تغييرات اعمال شده هويت بصري خود را از دست بدهد و ديگر معرف برند يا شركت نباشد و حتي برند يا كمپاني جايگاه خود را از دست بدهد طراحي لوگو انجام شده به هيچ عنوان اصولي و حرفه اي نبوده است. بايد طراحي لوگو به گونه اي صورت بگيرد كه در بروزرساني ها هويت خود لوگو و برند حفظ شود. به اين معنا كه قالب كلي را از دست ندهد و با طراحي جديد لوگو مخاطبان تشخيص دهند كه لوگوي جديد متعلق به برندي است كه قبلا از آن شناخت داشته اند.نكته اي كه بايد به آن توجه ويژه اي داشته باشيم اين است كه طراحي لوگو جديد نبايد از لحاظ سبك طراحي ، چيدمان ، هارموني رنگ ها و كيفيت طراحي از لوگوي قبلي ضعيف تر و مبتدي تر باشد.به زبان ساده لوگو بايد قابليت انتقال بي وقفه پيام يا شعار برند يا كمپاني را از يك رسانه به رسانه ديگر داشته باشد در غير اين صورت برند مربوطه در گذر زمان در سير تغيير و تحولات محو خواهد شد.

طراحي لوگو

 

ادامه مطلب

امتیاز:
بازدید: 33
برچسب:
:
[ 1396/11/18  ] [ ۰۶ ] [ bamana ] [ ]

طراحي لوگو مسئله­ ي ساده­ اي به نظر مي­رسد اما اگر نگاهي جدي به اين موضوع داشته باشيم دريافت مي­كنيم مهم ترين عامل در شناخت برندهاي موفق و مشهور كه داراي هويت هستند لوگو مي­باشد. امروزه اطرافمان پر شده از لوگوهاي مختلف كه هر كسي استنباط خود را از محصولات و خدماتي كه به واسطه­ ي لوگو معرفي شده است ، بيان مي­كند و اولين برداشت مخاطب از لوگو ، درك و شناخت محصولات است. لوگوها در تصميم گيري و تغيير نگرش مشتريان نسبت به نوع خدمات شركت ها بسيار موثر هستند. اگر بخواهيم لوگويي جذاب و زيبا طراحي كنيم بايد نكاتي را رعايت كنيم. در ادامه مطلب به 6 قانون اساسي كه در طراحي لوگو جزء ضروريات است مي­پردازيم:

طراحي لوگو

1- قبل از طراحي لوگو خلاقانه بينديشيد

لوگوها نقطه­ ي شروع و پايان يك برند در نگاه مخاطبان هستند در نتيجه تسخير ذهن­ ، قلب و نگاه بيننده ­ها مهم ترين تفاوت بين يك تجارت موفق و شكست خورده است. قبل از طراحي لوگو بايد زمان زيادي براي فكر كردن و طراحي صرف كرد. بايد توجه داشت كه هيچگاه اولين اتود يا طرح اوليه بهترين نخواهد بود.

طزاحي لوگو

2- در طراحي لوگو نام برند يا زمينه فعاليت شركت درج شود

در طراحي لوگوي حرفه­ اي با استفاده از المان­هاي مرتبط با نوع محصولات ، زمينه فعاليت شركت­ها را مشخص كنيد يا به طور مستقيم نام برند را در لوگو طراحي كنيد. به كارگيري اين تكنيك مهم باعث سرعت بخشيدن به شناخته شدن شركت­ يا ارگان­ها مي­شود. براي درك بهتر به تصاوير زير توجه كنيد.

طراحي لوگو

ادامه مطلب

امتیاز:
بازدید: 30
برچسب:
:
[ 1396/10/14  ] [ ۰۵ ] [ bamana ] [ ]
[ ]
.: Weblog Themes By bornablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 119
دیروز : 30
افراد آنلاین : 1
همه : 34605
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب