bamana bamana
|
در اين مقاله قصد داريم، شما را با موثرترين عامل در موفقيت كسب و كارهاي اينترنتي يا به طوركلي كسب و كار آشنا سازيم . شناخت پرسوناي مخاطب يا به زبان ساده تر، شناخت درست مخاطب يا مشتري مي تواند كمك بزرگي براي دستيابي شما به موفقيت در كسب و كارتان باشد. واژه پرسونا به چه معناست ؟پرسونا (persona) واژهاي يوناني و به معني ماسك يا نقاب است. Persona، ريشه لغت انگليسي personality به معني شخصيت است. واژه پرسونا در روانشناسي، توسط روانشناس سوئيسي كارل گوستاو يونگ، اين طور معنا شده است، نوعي ماسك دستساز كه فرد براي ايجاد نهايت تأثيرگذاري بر ديگران و همينطور براي پنهان كردن ماهيت حقيقي خود، از خود ابداع ميكند. شناخت پرسوناي مخاطب چه كمكي به شما خواهد كرد ؟اگرسايت شما يك سايت تبليغاتي است و شما بايد با توليد محتواي مناسب به جذب مشتري بپردازيد، شناخت پرسوناي مخاطب مي تواند شما را در توليد محتوا متناسب با لحن و قالب مشتري وب سايتتان ياري كند و ديگر اين كه متوجه خواهيد شد كه چه موضوعاتي را براي توليد محتوا انتخاب كنيد. راهنماي عملي براي شناخت پرسوناي مخاطبنكات عملي براي شناخت پرسوناي مخاطب شامل چندين گام مي باشد كه در ذيل به جزئيات آن پرداخته شده است. گام اول: مشتريهاي كنوني سايت را تحليل كنيد.مشتريهاي فعلي كسب و كار خود را تحليل كنيد. يعني با آنها در تماس باشيد و سعي كنيد آنها را بيشتر بشناسيد. گام دوم: در مورد مشتري بيشتر تحقيق كنيد.به جمع آوري اطلاعات درباره مشتري نظير شهر محل سكونت مشتري، شغل آن و غيره بپردازيد. حاصل اين تحقيقات مرتبط با هر مشتري را به صورت جداگانه مكتوب كنيد و نگهداريد. گام سوم: به جمع آوري اطلاعات جامع درمورد مشتريان بپردازيد.در اين مرحله بايد بفهميد كه مشتري شما بيشتر از چه محصولات، برندها، بيشتر استفاده مي كند. اين كار به شما انگيزه ميدهد تا از ساير برندها و شركتها، جلوتر گام برداريد. گام چهارم: مجموع داده هاي جمع آوري شده از تحقيقات را تحليل كنيد.به تحليل داده هايي كه در گام هاي قبل به دست آورده ايد بپردازيد و پوشهاي برداريد و دادههاي مشتري را داخل آن بگذاريد. اگرچه بسياري از صاحبان كسب وكار اينترنتي به ساخت پرسونا توجهي نميكنند. درحالي كه تعيين چندين پرسونا براي مخاطبان خود، تمايز شما و بقيه مشخص ميشود. ساختن پرسونا كار آساني نيست، اما سود بالايي براي كسبوكار شما به ارمغان ميآورد. گام پنجم: پرسوناي مخاطبين را به همه افراد شركت خود نشان دهيد.پرسوناي مخاطب علاوه بر مديران و وب مستران، بايد پرسوناي مخاطب را بين ساير كارمندان شركت خود و يا همتيميهايتان به اشتراك بگذاريد. در زمينه مي توانيد به اين صورت عمل كنيد كه پرسونا را چاپ كرده و به ديوار محل كار خود بزنيد. با اين كار به طور دقيق خواهيد فهميد كه براي چه كسي و با چه سليقهاي محتوا توليد ميكنيد، با چه روشي بازاريابي مي كنيد، محصول و خدماتتان را به چه كسي و با چه انتظاراتي خواهيد فروخت. منبع : آويناوب
امتیاز:
بازدید:
|
|
[قالب وبلاگ : برنا بلاگ] [Weblog Themes By : bornablog.ir] |