bamana
bamana

در اين مقاله قصد داريم، شما را با موثرترين عامل در موفقيت كسب و كارهاي اينترنتي يا به طوركلي كسب و كار آشنا سازيم . شناخت پرسوناي مخاطب يا به زبان ساده تر، شناخت درست مخاطب يا مشتري مي تواند كمك بزرگي براي دستيابي شما به موفقيت در كسب و كارتان باشد.
حال ممكن است اين سوال براي شما مطرح شود كه پرسوناي مخاطب به چه معناست ؟
همان طور كه در بالا نيز بدان اشاره كردم پرسوناي مخاطب را مي توان شناخت درست مشتري كسب و كار تعريف كرد. در ادامه به روشن شدن هر چه بهتر اين مفهوم براي شما عزيزان پرداخته شده است.

واژه پرسونا به چه معناست ؟

پرسونا (persona) واژه‌اي يوناني و به معني ماسك يا نقاب است. Persona، ريشه لغت انگليسي personality به معني شخصيت است. واژه پرسونا در روان‌شناسي، توسط روان‌شناس سوئيسي كارل گوستاو يونگ، اين طور معنا شده است، نوعي ماسك دست‌ساز كه فرد براي ايجاد نهايت تأثيرگذاري بر ديگران و همين‌طور براي پنهان كردن ماهيت حقيقي خود، از خود ابداع مي‌كند.
در واقعيت، پرسونا يعني آن چهره ي اجتماعي كه فرد در دنياي واقع دارد و پرسوناي مخاطب به معناي آشنايي با تمام علاقمندي ها، ترجيحات و طرز تفكر مخاطب فرضي مي باشد. اين واژه را مي توان كاربرنما يعني الگويي از كاربران واقعي نيز معنا كرد.

شناخت پرسوناي مخاطب چه كمكي به شما خواهد كرد ؟

اگرسايت شما يك سايت تبليغاتي است و شما بايد با توليد محتواي مناسب به جذب مشتري بپردازيد، شناخت پرسوناي مخاطب مي تواند شما را در توليد محتوا متناسب با لحن و قالب مشتري وب سايتتان ياري كند و ديگر اين كه متوجه خواهيد شد كه چه موضوعاتي را براي توليد محتوا انتخاب كنيد.
اگر شما صاحب يك وب سايت فروشگاهي باشيد مي توانيد با شناخت پرسوناي مخاطبانتان، راجع به خدمات، محصولات، ارتباطات متقابل، ويژگي‌ها و جنبه‌هاي بصري سايتتان، بهترين تصميم گيري را انجام دهيد.
يكي از راه هاي مؤثر براي شناسايي پرسوناي مخاطب، آشنايي با تيپ هاي مختلف روان شناسي مي باشد چرا كه مي توانيد تفاوت هاي انسان ها و نحوه نگرش و ارزش هاي آن ها را بشناسيد و بر اساس آن اقدام به عمل كنيد.
اين نكته قابل توجه است كه آگاهي از تيپ‌هاي نه‌گانه پروفسور يونگ و آزمون شخصيت شناسي MBTI، تفسير دقيق‌تري از شخصيت افراد به شما مي‌دهد.

ادامه مطلب


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ ] [ ۰۲:۵۵:۲۹ ] [ bamana ] [ نظرات (0) ]

طراحي دكوراسيون اتاق خواب و زيبايي و دكور آن ببسيار مهم مي باشد. زيرا اتاق خواب كانوني براي استراحت و آرامش است. منظم و مرتب بودن آن به هر كس احساس خوبي را القا مي كند. چه اتاق هاي كوچك و چه اتاق هايي با فضاي زياد اگر به خوبي طراحي شوند مي تواد شكل بسيار مناسبي را ايجاد نمايد. بنابراين بايد به دنبال راه كار هايي براي چينش اتاق خوابمان با بهره بردن از حد اكثر فضا هستيم.

 

تخت خواب مناسب در طراحي دكوراسيون اتاق خواب

محل قرارگيري تخت خواب در اتاق خواب يكي از مهمترين مسائلي مي باشد كه بايد در دكوراسيون داخلي اتاق به آن توجه نمود. استفاده از تخت خواب مناسب با رنگ هماهنگ دكور اتاق خوابتان حس خوبي را برايتان ايجاد خواهد نمود. مي توانيد از رو تختي همرنگ دكور اتاق خواب استفاده نماييد. استفاده از پاتختي كمد شكل نيز مناسب مي باشد به طوري كه هم مي توانيد از سطح ان استفاده كنيد و هم مي تواند محل قرار گيري لباس هايتان باشد.

براي طراحي اتاق هاي كوچك بهتر است از طرح هاي تخت خواب هاي كم جا استفاده نماييد. به اين صورت كه ميان كمد و طبقه هايي قرار مي گيرند و فضاي كمي را اشغال مي كنند.

براي اتاق هاي با فضاي زياد قرار دادن يك كتابخانه و قرار دادن كتاب، وسايل تزييني و … نماي زيبايي به اتاق مي دهد. اما اگر فضاي كمي داشت باشيد مي توانيد طاقچه اي در پشت پنجره خود ايجاد نماييد. مي توان يك طاقچه كنار تخت خواب ايجاد نمود و از آن به عنوان پاتختي نيز استفاده كرد.

 

طراحي دكوراسيون اتاق خواب

استفاده بهينه از فضا

رويكرد دكوراسيون داخلي به گونه اي است كه بايد از تمامي قسمت ها ي فضاي موجود استفاده بهينه نمود. تمام فضا هاي يك محيط داراي ارزش مي باشند. در طراحي دكوراسيون اتاق خواب نيز سعي بر اين مس باشد تا از تمام فضا استفاده درست انجام گيرد. در برخي تخت خواب ها سر تختي و پا تختي به صورت يكپارچه به ديوار اتاقتان نصب شده اند اين كار هم به بزرگ تر نشان دادن فضا كمك مي كند و هم اتاق خواب هاي كوچك را بزرگ تر و فضا را باز تر نشان مي دهد.

ادامه مطلب


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ ] [ ۰۲:۵۰:۳۱ ] [ bamana ] [ نظرات (0) ]

عناصر گل آرايي در مراسم عروسي و ميهماني ها

گل آرايي تشريفات عروسي و محل برگزاري يكي از جذاب ترين بخش ها مي باشد. وقتي تزئينات عروسي با يك گل آرايي شكيل و زيبا همراه باشد٬ اولين عنصر تاثيرگذار بر زيباي مراسم عروسي شما خواهد بود. گل آرايي دربرگزاري مراسم عروسي در بخش هاي مختلف انجام مي گيرد.

۱- گل آرايي مسير ورود عروس و داماد و ميهمانان

حرفه اي بودن اين قسمت باعث جلب توجه اوليه مي شود كه اين خود ديدگاه مثبت نسبت به ديزاين مراسم ايجاد ميكند.

۲- گل آرايي ميزهاي ميهمانان

ماتلاش ميكنيم ميهمانان با يك سليقه جديد و ست روبرو شوند تا تزيينات ونوع چيدمان گل وشمعدان بطوربرجسته درذهنشان بماند.

۳- جايگاه عروس داماد

طبيعيست كه همه ي عكس ها و فيلم هاي به يادماندني با ميهمانان و دوستان نزديك پيش زمينه اش جايگاه است پس قطعا ما سعي ميكنيم با كمك و اعمال سليقه شما شيك ترين كار را ارائه دهيم.

۴- ميزهاي تزييني و يادبود

كه در اصل نمونه و نماد هر تشريفات ميتواند باشد پس هرچه زيباتربودن آن احساس خوب و مثبت را به تشريفات خوشبختي ايجاد خواهد كرد.

۵- ميزشام

تزيينات و چيدمان درست ميزشام احترام به ميهمانان عزيز ميباشد تشريفات خوشبختي سعي مي كند همواره به مرتب و تميز بودن محل شام اهميت فوق العاده اي دهد.

نكاتي كه رعايت نمي كنيد:

ادامه مطلب


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ ] [ ۰۲:۳۸:۰۹ ] [ bamana ] [ نظرات (0) ]

آشپزخانه يكي از مهمترين بخش هاي هر خانه اي محسوب مي شود كه در طراحي و دكوراسيون آشپزخانه ها به لحاظ عملكردي بودن فضا بايد حساسيت بيشتري به خرج داد به خصوص آشپزخانه هاي كوچك كه فضاي چنداني براي مانور دادن و انجام امور روزمرده در آن موجود نمي باشد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: كابينت، كابينت منزل،
موضوع:
[ ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ ] [ ۰۱:۴۱:۴۸ ] [ bamana ] [ نظرات (0) ]

عناصر اصلي در بازاريابي اينترنتي

با استفاده روز افزون تمامي مردم جهان از اينترنت جهت خريد و فروش، بازاريابي اينترنتي به يك صنعت پر درآمد تبديل شده است. طبق گزارش سازمان آمار امريكا در سال 2015 مبلغ 59.82 ميليارد دلار براي بازاريابي اينترنتي هزينه شده است كه اين مبلغ تا سال 2020 به 113.18 ميليارد دلار هم خواهد رسيد. اين ارقام ميزان اهميت بازاريابي اينترنتي را در كشوري كه خود به وجود آورنده اينترنت بوده است بيان مي كند. من در اين مقاله قصد داريم با نگاهي اجمالي، شما را با عناصر اصلي در بازاريابي اينترنتي آشنا كنم.

بازاريابي محتوا

بيش از 72% از بازارياب ها بيان مي كنند كه توليد محتوايي مرتبط با موضوعي كه آن را بازاريابي مي كنند يكي از بهترين تاكتيك هاي قابل استفاده در بازاريابي اينترنتي است. 63% از شركت هايي كه داراي فروش بالا هستند از وبلاگ هايي با محتوا هاي مرتبط استفاده مييكنند و 93% از تجارت هاي موفق در شبكه هاي اجتماعي بسيار فعال هستند.

اگر شما از محتوايي مرتبط و بسيار خوب براي وب سايت تجارت خود استفاده كنيد. كاربران بيشتري به سايت شما مرجعه مي كنند. از اجناس و خدمات شما بيشتر استفاده مي كنند و در نتيجه شما در دنياي مجازي معروف تر خواهيد شد. اگر شما براي وب سايتتان وبلاگي داريد، واقعا به محتوايي كه در آن مي گذاريد توجه كنيد.

بازاريابي اينترنتي

ادامه مطلب


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ ] [ ۰۸:۵۹:۰۲ ] [ bamana ] [ نظرات (0) ]

برگزاري مراسم عروسي,جشن عروسي,جشن عروسي لوكس


عروسي هاي لوكس ايراني در بنادر تركيه و كارناوال هاي گذر موقت لوكس در خيابان هاي كشور...اسكورت ميلياردي عروس و داماد لاهيجاني...عروسي جنجالي در پارك جنگلي لويزان...يك عروسي در كردستان با هشت هزار مهمان و هشت ميليارد كادو! براي چه؟

اين روزها با يك جست و جوي ساده و مختصر در فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي ميتوان ورود موج جديدي از عروسي هاي آنچناني و پرهزينه را در ميان برخي از ايرانيان رويت كرد و شايد اولين سوالي كه به ذهن هر بيننده اي خطور مي كند اين باشد: اين همه ريخت و پاش از آن كيست؟!

با گذر از سنت به مدرنيته، عروسي هاي ايراني نيز تا حدي شكل و سياق زيباي خود را از دست داده و جاي خود را به جشن هاي پر زرق و برق خليج نشين بخشيده است. جشن هايي كه در آنها صرفاً جهت حفظ آبروي ميزبان و گاه نمايش هرچه بيشتر تجمل طراحي ميشنود و ديگر هدف دورهم بودن و جشني جهت شادماني عروس و داماد نيست!

 

برگزاري مراسم عروسي,جشن عروسي,برگزاري جشن عروسي لوكس


با پرس و جو از چند شركت خدماتي در زمينه تشريفات و عروسي مطلع شديم كه اخيراً اجرا و برگزاري مراسم هاي عروسي در تركيه و برخي ديگر از كشورهاي همسايه، خدمات جديدي است كه در اين صنف رونق گرفته و ارائه ميدهند. شركت‌هايي كه با دريافت مبالغ هنگفت، به مشتريان خود و عروس و دامادها و خانواده‌هاي‌شان نويد برگزاري عروسي‌هاي بسيار لوكس و مجلل در بهترين هتل‌ها و قصرهاي استانبول و آنتاليا و... را مي‌دهند.

مسئول يكي از همين شركت‌ها در پاسخ به اين سؤال كه گرفتن عروسي در تركيه و دبي از چه زماني و چطور مرسوم شده است هم اين‌گونه توضيح مي‌دهد:

“برخي عروسي‌هاي برگزارشده متعلق به ايرانيان ساكن در ديگر كشورها، مانند كشورهاي آمريكا و كانادا يا اروپاست كه مي‌خواهند عروسي‌شان در نزديك‌ترين كشور به ايران برگزار شود تا ميهمانان‌شان با خيال راحت‌تري بيايند؛ چون اگر قرار باشد همه اين ميهمانان را به كشور خودشان ببرند هم هزينه جابه‌جايي آن زياد مي‌شود هم ممكن است به همه ويزا داده نشود، از طرفي كشور تركيه از مسافران ايراني ويزا نمي‌خواهد و به همين دليل كار بسيار راحت شده است، برخي از ايرانيان ساكن كشور هم مايل هستند عروسي‌شان در جايي متفاوت و جالب برگزار شود و برخي محدوديت‌ها را هم نداشته باشد، از طرفي خدماتي كه در زمينه عروسي در اين كشورها ارائه مي‌شود، براي خيلي‌ها جالب است و همه اينها باعث شده است، در سال‌هاي اخير برگزاري عروسي‌هاي ايراني در خارج از مرزها رونق بگيرد”

 

مراسم عروسي,جشن عروسي,برگزاري جشن عروسي لوكس


شايد نكته ي قابل توجه ديگر اين عروسي ها، اسامي ميزبانان آنها نيز ميباشد كه در برخي از آنها نام هاي افراد مرفه و گاهاً چهره هاي سرشناس كشور را ميتوان شاهد بود. البته اين را بايد خاطر نشان كرد كه در تمام دنيا افراد مطرح و مرفه نيز گاهاً چنين ريخت و پاش هايي را جهت برگزاري عروسي و جشن هاي خود دارند و اين رويه تنها مختص به كشور ما نيست.

با علم به اين موضوع كه ما در كشوري قرار داريم كه فرهنگ زيباي ساده زيستي ميراث و رسالت اجدادي ماست و دانشگاه هاي ما هرساله مزين به جشن زيباي عروسي دانشجوييست؛ شايد پذيرفتن اين نوع عروسي هاي ناهمگون و ورود فرهنگ تجمل گرايي به كشورمان جاي بسي تآمل و تفكر دارد.

منبع: سايت بيتوته


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۵۱:۴۸ ] [ bamana ] [ نظرات (0) ]

بازاريابي شخصي سازي  شده شيوه اي جديد در بازاريابي مدرن است. روشي كه باعث خواهد شد شما به عنوان صاحب امتياز يك تجارت و يا فردي كه مسئول بازاريابي و فروش است به مخاطبان خود نزديك تر شويد و در نتيجه تاثير بهتري بر روي آنان بگذاريد. من در اين مقاله قصد داريم شما را با اصول اوليه اين روش جديد و نيز نتايج آن آشنا كنم.

بازاريابي شخصي شده چيست؟

بازاريابي يعني انتقال اطلاعات درست در زمان درست به فرد درست. اما هميشه يافتن يك مخاطب درست كار آساني نيست و اينجا است كه پاي بازاريابي شخصي سازي شده به ميان مي آيد. وقتي كسي به شما مي گويد كه لبخندتان بسيار زيباست شما حتما در آن لحظه احساس خاص بودن مي كنيد درست است؟ اين دقيقا كاري است كه بازاريابي شخصي شده انجام مي دهد. بازاريابي شخصي شده عناصري مانند: اطلاعات كاربري،متد هاي رفتار شناسي و جامعه شناسي بهره مي گيرد تا اطلاعات درست را در زمان مناسب به كاربران درست برساند. بازاريابي شخصي سازي شده باعث ايجاد حس خاص بودن در مشتريان شده مي شود.

فوايد استفاده از متد بازاريابي شخصي سازي شده

1-  افزايش نرخ فروش

2 – بدست آوردن اطلاعات بهتر و بيشتر راجع به مشتريان  يك كالا و يا خدمت خاص

3- تضمين بازگشت دوباره مشتري

4- هدفمند تبليغات و نيز كاهش هزينه هاي تبليغاتي

 

يك مثال بسيار مشهور از موفقيت بازاريابي شخصي سازي شده!

تا به حال در سايت آمازون به گشت و گذار پرداخته ايد؟ اگر شما هم مثل من اين كار را انجام داده باشيد حتما دقت كرده ايد كه با جستجو راجع به كالايي خاص، سايت به صورت اتوماتيك كالاهايي مشابه با سليقه شما را پيشنهاد خواهد داد. حتي اگر از سايت خارج شده و بعد از چندين روز دوباره باز گرديد، به نظر مي رسيد كه محتوي سايت بنابر سليقه شما شخصي سازي شده است. اين بار كه به سايت هايي مانند آمازون و يا يوتوب وارد شديد به نحوه برخورد سايت به خودتان بيشتر دقت كنيد.

حتما بخوانيد  استفاده از عكس هاي كيفيت بالا در ووكامرس

Personalized Marketing

مشكلات پيش روي بازاريابي شخصي سازي شده

يكي از بزرگ ترين مشكلات پيش روي اين روش تغيير سليقه كاربران است. اين تغييرات همواره در حال رخ دادن است و تنها راه حل آن اين است كه شما نيز همواره به روز باشيد و به نيازهاي جديد كاربران خود دقت كرده و آنان را در نظر بگيرد.

مشكل ديگر جمع آوري اطلاعات در رابطه با كاربران و مشتريان است. شما براي رفع اين مشكل بايد با استفاده از انجام نظر سنجي هاي دوره اي و نيز بررسي دقيق قسمت انتقادات و پيشنهادات موجود در تجارت خود اطلاعات كافي را جمع آوري نماييد.

كلام آخر:

بازاريابي شخصي سازي شده  به روشي بسيار قوي و قابل اعتماد در تجارت جهاني تبديل شده است. اين روش به افزايش رضايت مشتريان و نيز بالارفتن  نرخ فروش كمك شاياني مي كند. در آينده بسيار نزديك ما شاهد استفاده هرچه بيشتر از اين روش خواهيم بود. پس بهتر است شما هم كم كم اين روش را در بازاريابي خود وارد كنيد.

 منبع: سايت آويناوب


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۴۷:۳۷ ] [ bamana ] [ نظرات (0) ]

اگر تصميم به شروع بازسازي آشپزخانه قديمي خود داريد طبيعتاً بايد به سراغ مطمئن ترين و كار بلدترين متخصصين در اين حوزه برويد، اما قبل از هر چيز، بايد اين نكته را نيز بدانيد كه خود شما هم بايد نكاتي را رعايت نموده و شرايط مناسبي را براي شروع بازسازي آشپزخانه خود مهيا سازيد. در اين مطلب با ما همراه باشيد تا شما را با كارهايي كه لازمه بازسازي آشپزخانه است آشنا نماييم.

 

نحوه بازسازي آشپزخانه, دكوراسيون و چيدمان آشپزخانه

قبل از شروع پروژه بازسازي آشپزخانه خود، ظرف و ظروف را جمع آوري نماييد

 

بسته بندي كردن ظروف

طبيعتاً قبل از هر چيز بايد به سراغ ظرف و ظروف خود برويد و آنها را به خوبي بسته بندي نموده و در جايي مطمئن قرار دهيد. پيشنهادي كه ما برايتان داريم اين است كه آنها را در اتاق خواب خود نگه داريد تا از آسيب هاي ناشي از بازسازي در امان بمانند. حتي مي توانيد ظروف جمع آوري شده خود را در انباري نيز قرار دهيد، با اين تفاوت كه حمل و نقل ظرف و ظروف شكستني در مسير رفت و آمد انبار كمي سخت و خطرناك خواهد بود. سعي كنيد ظروف جمع آوري شده خود را در جايي قرار دهيد كه امكان افتادن يا شكستن نداشته باشد.

 

سعي كنيد ترتيب جمع آوري ظروف را بر اساس ميزان استفاده از آنها رعايت فرماييد. حتماً حدود يك هفته قبل از شروع پروژه بازسازي آشپزخانه خود، ظرف و ظروف را جمع آوري نموده و بعد از اتمام آن و قرارگيري شان در كابينت هاي مرتبط، آنها را به خوبي شستشو داده و تميز نماييد.

 

مراقب كف آشپزخانه خود باشيد!

معمولاً در بازسازي آشپزخانه، انتخاب و نصب كفپوش آشپزخانه قبل از هر كار ديگري شروع مي‌شود؛ بنابراين سعي كنيد از كفپوش و كف آشپزخانه خود به خوبي محافظت نماييد. مي توانيد با قرار دادن يك فرش، روفرشي، پارچه و يا هر چيز ديگري بر روي آن، كمي از احتمالات وارد شدن ضربه و خراب شدن آن پيشگيري كنيد.

 

دكوراسيون آشپزخانه,تغيير دكوراسيون آشپزخانه

در بازسازي آشپزخانه، انتخاب و نصب كفپوش آشپزخانه قبل از هر كار ديگري شروع مي‌شود

 

جمع آوري وسايل با ارزش

اگر بر روي يخچال خود، تصاوير، كارت پستال، نقاشي و هر چيز با ارزش ديگري را قرار داده ايد، در هنگام بازسازي آشپزخانه خود آنها را جمع آوري نماييد؛ حتي اگر بخواهيد يخچال خود را در زمان بازسازي به اتاق ديگري منتقل نماييد! سعي كنيد مراقب ساير لوازم با ارزش خود نيز باشيد تا احتمال آسيب ديدن و يا گم شدن هر كدام از آنها را به حداقل برسانيد.

 

مشخص كردن اهداف اوليه براي شروع پروژه بازسازي آشپزخانه

هدف كلي شما دو حالت خواهد بود:

* يكي اينكه تصميم بگيريد تمامي لوازم با ارزش و دوست داشتني خود را جمع آوري كرده و به فضاي امن تري انتقال دهيد.

 

* دوم هم اينكه پيمانكاران خود را به جايي ببريد كه بتوانند به راحتي و همراه با آسايش به خوبي كار خود را انجام دهند.

 

لازم است بدانيد كه پيمانكاران نياز دارند تا براي اينكه بتوانند به بهترين و باكيفيت ترين نتيجه برسند، از هرگونه مسئله‌اي كه سرعت كارشان را كاهش داده و يا به روند بازسازي آشپزخانه ضربه وارد مي‌كند آزاد باشند؛ بنابراين سعي كنيد با رعايت اصول ابتدايي و ساده اي كه برايتان مطرح شد، شرايط آرام و مناسبي را هم براي خودتان و هم براي پيمانكاران مهيا سازيد.

منبع: سايت بيتوته


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۳۸:۱۴ ] [ bamana ] [ نظرات (0) ]

ده پيشنهاد براي برند سازي كسب و كارهاي كوچك

برند شما راهي است براي شناساندن كسب و كارتان به مخاطباني است كه مي خواهيد در آينده جذب كنيد.مهم نيست كه شما صاحب يك كارخانه بزرگ هستيد و يا يك فروشگاه آنلاين كوچك با ده قلم جنس. داشتن برند براي يك كسب و كار كوچك همان اندازه مهم است كه براي يك تجارت بزرگ. من در اين مقاله قصد دارم ده پيشنهاد براي برند سازي كسب و كارهاي كوچك را به شما معرفي كنم.

ده پيشنهاد برند سازي براي كسب و كارهاي كوچك

پيشنهاد اول: برند خود را تعريف كنيد.

صبر كنيد! كمي فكر كنيد، برند فقط يك لوگوي زيبا نيست. شما بايد تجارت خود را از سر تا پا برسي كنيد. بايد توانيد كل كسب و كار كوچك خود را در يك جمله خلاصه كنيد. همين حالا تمرين كنيد. آيا توانستيد جمله خود را پيدا كنيد؟ بسيار عالي! حالا مي رويم سر پيشنهاد دوم.

پيشنهاد دوم: فكر كنيد برند شما يك انسان است.

هر انساني شخصيت خاص خود را دارد. شما نمي توانيد دو نفر را پيدا كنيد كه صد در صد روحياتي شبيه هم داشته باشند. به برند خود شخصيت بدهيد. آيا برند كسب و كار كوچك شما روحيه اي آرام كلاسيك دارد يا پرانرژي و پر سر و صداست؟ لباسي كه مي پوشد رنگارنگ است يا رسمي؟ طرز حرف زدنش چطور است؟ تند و با مزه حرف مي زند يا شمرده مثل يك معلم؟ سعي كنيد شخصيت برند خود را تصور كنيد و با آن ارتباط برقرار كنيد.

پيشنهاد سوم: انگيزه هاي برندتان را بشناسيد.

قهرمان برند شما كيست؟ دوست دارد مثل چه برندي معروف باشد؟ آن برند معروف چه كارهايي كرده كه آنقدر رشد كرده است. خوب به حرف هايم گوش كنيد. منظورم اين نيست كه يك برند موفق در زمينه كاري خودتان پيدا كنيد و كاملا آن را كپي كنيد. خواهش مي كنم فكر كپي كاري را از سرتان بيرون كنيد! مي دانم نگران هستيد ولي شجاعت داشته باشد و برندي براي كسب و كار كوچك خود بسازيد كه منحصر به فرد باشد اما مي توانيد از رقباي قديمي خود الهام بگيريد.

حتما بخوانيد بازاريابي شخصي سازي شده

پيشنهاد چهارم: رابطه اي ماندگار با مشتريان خود بسازيد.

داشتن ده مشتري دائمي بهتر از صد مشتري گذري است. تمام تلاشتان را بكنيد تا اعتماد آنان را جلب كنيد. قول هايي ندهيد كه قادر به انجام آنها نيستيد. صادقانه به آنان توضيح دهيد كه چرا فلان كار را نمي توانيد برايشان انجام دهيد. مطمئن باشيد آنها شما را درك خواهند كرد و صداقت شما بدون پاداش نمي ماند.

پيشنهاد پنجم: لحن صدايتان را هميشه يكنواخت كنيد.

تعجب كرديد؟ شايد با خود بگوييد لحن صدا ديگر چه ربطي به برند سازي دارد؟ من كه به شما گفتم برند فقط يك لوگو نيست. برند شخصيت كسب و كار شماست. اگر هميشه از يك سري جملات و لحن خاص براي صحبت با مشتريان خود استفاده كنيد به مرور زمان در ذهن آنان ماندگار تر خواهيد شد.

پيشنهاد ششم: خسته كننده نشويد.

سعي كنيد هميشه در معرفي كسب و كار خود خلاقيت داشته باشد، رنگ ها را عوض كنيد. پيغام هاي جديد بفرستيد و كارهاي خلاقانه انجام دهيد. مشتريان شما تازگي و خلاقيت را دوست دارند

پيشنهاد هفتم: اداي تجارت هاي بزرگ را در نياوريد.

بياييد واقع بين باشيم. شما يك كسب و كار كوچك داريد. شما توانايي هزينه ميليون ها تومان در سال را براي تبليغات خود نداريد پس سعي نكيند كار آنها را كپي كنيد. شما يك كسب و كار كوچك و دوست داشتني هستيد. اعتماد به نفس داشته باشيد.

پيشنهاد هشتم: به برند خود احترام بگذاريد.

مشتريان خود را با پايين آوردن قيمت خود راضي نكيد چون اگر به اين كار ادامه دهيد ورشكست خواهيد شد! در عوض به آنان خدمات بيشتري ارائه دهيد. سعي كنيد اين را به آنان القا كنيد كه خاص هستند. سعي كنيد فكر كنند تنها مشتري شما هستند. براي آنان وقت بگزاريد. خلاصه به جاي پايين تر آوردن قيمت ها از بازاريابي شخصي سازي شده استفاده كنيد.

حتما بخوانيد بهترين ايده، بهترين استارت آپ

پيشنهاد نهم: خلاق و جسور باشيد.

اگر ايده اي تازه و خلاقانه براي كسب و كار كوچك خود داريد بر روي آن پا فشاري كنيد. به خودتان اعتماد داشته باشيد جسورانه رفتار كنيد. تمام تجارت هاي بزرگ جهان كار خود را از يك اتاق كوچك شروع كرده اند.

پيشنهاد دهم: كمي مرموز باشيد.

همه چيز را راجع به كسب و كارتان از همان اول براي مشتريان توضيح ندهيد. بگذاريد خودشان شما و كسب و كارتان را كشف كنند. بگذاريد هر روز دوباره به وب سايت شما برگردند تا چيز تازه اي از شما ياد بگيرند.

كلام آخر

برند شما يكي از مهم ترين چيز هايي است كه در كسب و كار خود داريد. سعي كنيد خاص و تازه باشيد. براي ساخت برند خود زمان بگذاريد و با متخصصان اين رشته مشورت كنيد. عجله نكنيد و سعي كنيد بهترين برند را بسازيد.

منبع: سايت آوينا وب


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ ] [ ۰۲:۴۱:۰۸ ] [ bamana ] [ نظرات (0) ]

ايميل ماركتينگ يكي از بهترين ابزارهاي بازاريابي اينترنتي است كه از گذشته تا به امروز مورد استفاده بسياري از كسب و كارهاي آنلاين قرار گرفته است. در اين كه ايميل ماركتينگ يكي از بهترين ابزارهاي بازاريابي اينترنتي است شكي نيست ولي آيا هنوز هم در كشور ما مورد استفاده قرار مي گيرد؟ آيا هنوز هم استفاده از اين ابزار محبوب در بازاريابي اينترنتي سود آوري كسب و كارهاي آنلاين را تضمين مي كند؟

در اين مقاله قصد دارم در مورد ايميل ماركتينگ و نقش آن در كسب و كارهاي اينترنتي صحبت كنم و اينكه چرا مي گويند ايميل ماركتينگ در ايران منسوخ شده است؟

پيشنهاد مي كنم در اين مقاله هم همراه من باشيد.

 

ايميل ماركتينگ به معناي واقعي

متاسفانه بسياري از دوستان معني واقعي ايميل ماركتينگ را نمي دانند. خيلي ها فكر مي كنند به ايميل هاي تبليغاتي كه روزانه در اينباكس خود دريافت مي كنند ايميل ماركتينگ گفته مي شود. البته شايد همينطور هم باشد ولي ايميلي كه بدون اجازه فرد مورد نظر برايش ارسال شود هيچ وقت خوشايند نبوده است.

اگر از اين مورد هم صرف نظر كنيم ايميل ارسال شده براي فرد مورد نظر، هيچ وقت براي ارسال كننده ايميل، هدفمند نخواهد بود. فرض كنيد شما يك جوان 20 ساله هستيد. آيا زماني كه تبليغ كمربند طبي را كه براي افراد مسني است كه كمر درد دارند را در ايميل خود ببينيد چه اتفاقي مي افتد؟ مسلما هيچ اتفاقي نمي افتد و شما بلافاصله ايميل دريافتي را پاك مي كنيد.

پس تا اينجا فهميديم كه ايميل ماركتينگ يعني ارسال پيشنهاد هاي خود به افرادي كه واقعا نيازمند به خدمات شما هستند نه افراد ديگر!

 

اشتباهات من در ايميل ماركتينگ

زماني كه تصميم گرفتم از ايميل ماركتينگ استفاده كنم تجربه بسيار كمي داشتم. من هم مثل ديگر افراد فكر مي كردم ايميل ماركتينگ يعني ارسال 1000.000 ايميل با صرفه هزينه 50 هزار تومان!

شايد بعضي وقت ها هم براي تبليغ كننده سود داشت آن هم به خاطر موضوع سايتش بود. مثلا سايت هاي تفريحي و خبري كه مخاطبان زيادي را به خود اختصاص داده اند. اين گونه سايت ها به خاطر مخاطبان زياد خود و همچنين موضوع سايتشان كليك هاي زيادي را در ايميل ماركتينگ به خود اختصاص مي دادند.

ولي امان از موقعي كه سايتي با موضوع خاصي مثل لاستيك فروشي سفارش ايميل ماركتينگ مي داد. آن زمان بود كه بازدهي بسياري پاييني از هزينه هايي كه صرف كرده بود دريافت مي كرد. فقط به خاطر اينكه علاقه مندان مثلا به لاستيك در ليست ايميل موجود وجود نداشتند يا اينكه خيلي خيلي كم بودند.

حتما بخوانيد راه اندازي كسب و كار با حداقل هزينه

آن موقع بود كه فهميدم ايميل ماركتينگ آن زمان يه جورايي اسپم ماركتينگ بود! اسپم يعني بدون اجازه و غير قانوني هر كاري را انجام دادن. همين الان به تلگرام كساني كه نمي شناسيدشون پيام بديد مي بينيد كه بعد از ارسال چندين پيام اكانت شما بلاك مي شود.

معني ايميل ماركتينگ اين نيست كه مثلا به ليست انبوهي از مخاطبان ايميلي را ارسال كنيد. نه به هيچ وجه اينطور نيست! در بسياري از مواقع پيش آمده كسب و كارهايي با داشتن ليست اندكي از ايميل هاي مخاطبانشان سودهاي بالايي نصيبشان شده است.

دقيقا كاري كه ما آن زمان انجام مي داديم همين بود. فقط به فكر حجم ليست ايميل خود بوديم. فكر مي كرديم هرچقدر صفر هاي جلوي تعداد ايميل هاي موجود در ليست مان زياد باشد اثر بخشي بيشتري برايمان خواهد داشت.

 

چرا مي گويند ايميل ماركتينگ در ايران منسوخ شده است؟

با وجود اينكه بسياري از افراد به من مي گويند ما اصلا ايميل نداريم! ايميل چيه ديگه؟ ما ايميلمون رو سالي يك بار چك مي كنيم! ما يه ايميل ساختيم فقط براي ثبت نام تو سايت ها و… ولي باز هم من مي گويم ايميل ماركتينگ در ايران هنوز هم جواب مي دهد.

در جواب اين افراد فقط مي توانم بگويم فقــــط يك بار امتحان كنيد. من امتحان كردم جواب گرفتم پس شما هم مي توانيد.

اگر ايميل ماركتينگ در ايران منسوخ شده است چرا من روزي چندين بار ايميلم را چك مي كنم؟ چرا ديجي كالا با آن همه ادعا و هزينه هاي زياد براي تبليغات اينترنتي و سنتي هر هفته براي كاربرانش ايميل ارسال مي كند؟ چرا تخفيفان هر هفته آفرهايش را به كاربرانش پيشنهاد مي دهد؟ تخفيفان رو كه همه مي شناسند!

افرادي كه اعتقاد به ايميل ماركتينگ در ايران ندارند و مي گويند بازاريابي ايميلي در ايران منسوخ شده است، صد در صد قواعد و اصول استفاده از اين روش بازاريابي را نمي دانند. ايميل ماركتينگ را ارسال ايميل هاي بي هدف به افرادي كه نمي شناسنشون مي دانند. اين در صورتي است كه همين افراد هستند كه روش هاي ديگر تبليغاتي را مثل گوگل ادورز را به ايميل ماركتينگ ترجيح مي دهند.

دليل اصلي اينكه بسياري از افراد ايميل ماركتينگ را در ايران روشي منسوخ شده مي دانند اين است كه نمي دانند ايميل ماركتينگ دقيقا يعني چه!

چرا بايد از ايميل ماركتينگ استفاده كنيم؟

ايميل ماركتينگ نسبت به ديگر روش هاي بازاريابي اينترنتي بسيار مقرون به صرفه است. به خاطر اينكه در ايميل ماركتينگ بازگشت سرمايه بيشتري نصيب كسب و كار مورد نظر مي شود. البته هيچ چيز تضميني نيست و اينطور نيست كه بگويم ايميل ماركتينگ مثلا بهتر از تبليغات گوگلي است.

حتما بخوانيد تجارت الكترونيك با تبليغات در تلگرام

ولي در كل هزينه هايي كه صرف بازاريابي ايميلي خود مي كنيد خيلي كمتر از روش هاي ديگر است. شايد در ابتدا اصلا نيازي نباشد كه هزينه اي را صرف استفاده از خدمات ايميل ماركتينگ شركت ها پرداخت كنيد.

همين ميلرلايت و ميل چيمپ به شما كمك مي كنند تا براي شروع كارتان كاملا رايگان از خدماتشان استفاده كنيد. شايد بعضي ها فكر كنند با 1000 يا 2000 ايميلي كه اين سايت ها به عنوان هديه به شما مي دهند نميشه در ايميل ماركتينگ به جايي رسيد. ولي باز هم مي گويم فقط يك بار امتحان كنيد تا بفهميد در ايميل ماركتينگ كميت ليست ايميل شما اصلا مهم نيست بلكه كيفيت آن مهم است. هدفمند بودن ايميل هاي ارسالي شما مهمترين چيز در ايميل ماركتينگ است.

 

جمع بندي و صحبت پاياني

هرگز به اين فكر نكنيد كه ايميل ماركتينگ در ايران منسوخ شده است. هر زمان فكرتان به اين سمت رفت سريعا به كسب و كارهاي بزرگي فكر كنيد كه هنوز هم از اين روش دارند جهت سود آوري بيشتر استفاده مي كنند. همانطور كه گفتم اگر قصد داريد از اين روش بازاريابي اينترنتي به نحو احسنت استفاده كنيد بايد اصول و قواعد آن را رعايت كنيد. بايد بدانيد به چه منظوري و براي چه كسي ايميل ارسال مي كنيد؟ بايد بدانيد افرادي كه ايميلشان را در اختيار شما قرار داده اند واقعا به كسب و كار شما علاقه مند بوده اند يا از روي كنجكاوي مثلا فايل هديه شما را دانلود كرده اند؟

البته تمام اين كارها رو ميشه به سادگي مديريت كرد. اما در اين مقاله قصدم فقط اين بود كه به شما ثابت كنم ايميل ماركتينگ در ايران هنوز زنده است و قلب تپنده بسياري از كسب و كارهاي اينترنتي است. در ادامه شما را بيشتر با قواعد و اصول بازاريابي ايميلي آشنا مي كنم.

از اين كه در اين مقاله هم تا انتها همراه من بوديد كمال تشكر را دارم و اميدوارم اين مقاله براتون مفيد واقع شده باشد.

منبع: سايت آوينا وب


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ ] [ ۰۸:۳۶:۳۷ ] [ bamana ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ]
.: Weblog Themes By bornablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 94
دیروز : 102
افراد آنلاین : 2
همه : 45390
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب