bamana
bamana

ساندويچ پانل نوعي مصالح ساختماني است كه به علت ظاهر ساندويچ مانند آن به اين نام شناخته مي شود . ساندويچ پانل ها داراي مزاياي بسياري مي باشند تا جايي كه اين مزايا موجب شده جايگزين مصالح گذشته شوند . ساندويچ پانل سازه اي بسيار سبك مي باشد كه از دو لايه ورق فلزي براي مثال استيل و يا گالوانيزه تشكيل شده است كه براي بهبود خواص عايق بودن آن در مابين اين دو لايه ، لايه اي عايق قرار مي گيرد . كيفيت ساندويچ پانل تا حدودي وابسته به نوع لايه عايق آن مي باشد . اين لايه عايق مي تواند از جنس پشم سنگ ، پلي اورتان ، پشم شيشه ، پلي استايرن و … باشد . اين لايه نرم و انعطاف پذير مي باشد . ساندويچ پانل به علت دارا بودن لايه عايق در برابر حرارت و برودت و صدا مقاوم مي باشد .
استفاده از ساندويچ پانل در انواع سردخانه‌ها و صنايع برودتي، دفاتر كارگاهي، درمانگاه صحرايي سرويس بهداشتي، نمازخانه و محيط آموزشي، تعميرگاه سيار، پست نگهباني، ويلاهاي يك و دو طبقه- واحدهاي امدادي در زمان‌هاي بحراني مانند زلزله ساخت انواع سوله، ديوار و سقف سالن‌هاي توليد، ساختمان‌هاي اداري و هتل‌ها، كانكس، كانتينرها كاربرد ساندويچ پانل در مخازن چند جداره، پوشش سوله انبارها، خانه‌ها و ويلاهاي، ساندويچ پانل در صنايع، پوشش سوله، باشگاه و سردخانه، واحدهاي امدادي در زمان‌هاي بحراني مانند زلزله ساخت انواع سوله، مسكوني، انبار غلات، مدارس و درمانگاه‌هاي سيار، سردخانه گوشت و لبنيات، خانه‌هاي سيار و كاروان‌ها، استخرهاي سرپوشيده و سالن‌هاي ورزشي، ديوار و سقف ساختمان‌هاي صنعتي، ديوار و سقف كاذب و ديوار تقسيم داخلي و اتاق‌هاي اداري در كارخانه‌ها مي‌باشد. همچنين ساندويچ پانل‌ها كاربردهاي گوناگوني ديگري هم در صنايع مختلف دارد ازجمله ساخت كانكس، كانتينر، كانكس‌هاي يخچال دار ثابت و متحرك، سازه و خانه پيش ساخته، كمپ‌ها اسكان موقت، سوله، سازه فلزي، سازه فضايي، انبار و بارانداز، مجتمع‌هاي ورزشي، كارخانه صنعتي و توليدي، سردخانه‌هاي صنعتي و نيمه صنعتي.

ادامه مطلب


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۴۶:۴۱ ] [ bamana ] [ نظرات (0) ]

از آنجايي كه طراحي لوگو در انواع تجارت ها از اهميت بالايي برخوردار است و درحال حاضر طراحي لوگوي ارزان يكي از دغدغه هاي صاحبان كسب و كار شده است. در اين مقاله به بررسي تاثيرات قيمت بر طراحي لوگو مي پردازيم

لوگوهاي گران قيمت:

لزوما گران بودن هزينه طراحي لوگو نمي تواند تضمين كند. كه تمام اصول طراحي در لوگو رعايت شده است. مي توان در بين لوگوهاي مشهور كه بسيار موفق بوده اند و در گروه گران قيمت ترين لوگوها قرار مي گيرند به گوچي، شانل، لوييس ويتون و باربِري اشاره كرد.

با توجه به اين كه انجمن صنفي طراحان گرافيك قيمت طراحي لوگو را هفت ميليون تومان تصويب كرده است. شما مي توانيد با يك مبلغ مناسب، نه بسيار ارزان يا گران يا حتي رايگان، يك لوگو حرفه اي و استاندارد را براي برند تجاري خود داشته باشيد. پس به سراغ متخصصان طراحي لوگو مجموعه مائده ديزاين مراجعه فرماييد تا با قيمتي مناسب اقدام به طراحي لوگو شما كنند.

چند نمونه لوگوي گران قيمت :

 

طراحي لوگو براي برند يا شركت ها بسيار جذاب و تاثيرگذار مي باشد. طراحي لوگو در دسته كارهاي تخصصي و پيچيده قرار گرفته است. همچنين مهم ترين اصل در طراحي لوگو منحصر به فرد بودن لوگو مي باشد كه در شروع طراحي بايد از خود پرسيد هدف از طراحي لوگو چه مي باشد و زمينه فعاليت ، حيطه كاري و تخصص شركت يا كمپاني چيست؟

در طراحي لوگو در نظر داشته باشيد كه ويژگي هايي از شركت يا برند شما مثل قابل اعتماد بودن حرفه اي بودن و منحصر به فرد يا متخصص بودن به مخاطبان منتقل شود.

در تمام مراحل طراحي اينكه چه مفهومي را مي خواهيد به مخاطبان القا كنيد در نظر داشته باشيد. مخاطبان با توجه به لوگوي شما دريافت خواهند كرد كه با چه شركتي در ارتباط هستند.

در طراحي لوگو علاوه بر در نظرگرفتن زمينه فعاليت شركتي كه سوژه طراحي لوگو است ، بايد شناخت كامل از مخاطبان خود داشته باشيد.

يكي از مهم ترين عوامل يا شرايطي كه در طراحي لوگو بايد در نظر گرفته شود اين است كه لوگوي طراحي شده ممكن است در چه اموري استفاده شود و با چه مكان هايي مطابقت دارد.

·      كارت ويزيت

·      بروشور و كاتالوگ

·      ست اداري

·      وب سايت

·      شبكه هاي اجتماعي

·      تبليغات تلوزيوني

·      بيلبورد

 

همانطور كه مي دانيد اشكال مختلف ( مربع ، مستطيل ، دايره ، خط صاف ، منحني و غيره) تاثيرات مختلفي بر مخاطبان دارد و احساسات متفاوتي را به بيننده منتقل مي كند.

 

·      دايره : امنيت و تعادل

·      بيضي : مدرن و نوآوري

·      دواير هم مركز : مشاركت ، انسجام و همكاري

·      مثلث و سه ضلعي : قدرت ، استحكام و استقامت

·      مربع : توانايي ، نيرو و حرفه اي

·      خطوط افقي : هارموني و كنتراست

·      خطوط عمودي : تكنولوژي

·      خطوط مورب : انرژي و پيشرفت

·      خطوط منحني : ملايم بودن

همانند اشكال ، رنگ ها هم از نظر روانشناسي ، حس هاي مختلفي را به بيننده منتقل مي كنند و حاوي پيام هايي براي مخاطبان هستند. به راهنماي رنگ ها توجه كنيد:

·      قرمز : هيجان ، شور ، عشق ، خشم

·      نارنجي : انرژي ، پيشرفت ، تغيير ، موفقيت

·      زرد : نيرو ، شادي ، خوش بيني ، گرسنگي

·      سبز : طبيعت ، رشد ، پول ، كنتراست

·      آبي : احساس ، آرامش ، هماهنگي ، صداقت

·      بنفش : وفاداري ، ثروت ، مدرن بودن ، منطق

·      خاكستري : خنثي بودن ، به دور از زمان

·      سياه : اقتدار ، تخصص ، اعتماد ، اعتبار

·      سفيد : خلوص ، پاكي ، بي گناهي ، نشانه مرگ

·      قهوه اي : پايداري ، ارگانيك ، راحتي

·      متاليك : ثروت ، لاكچري ، پرستيژ ، كيفيت

طراحي لوگو بايد به گونه اي انجام شود كه لوگو در بازه ي زماني مشخص قديمي يا از كار افتاده نشود. استفاده از هرگونه المان هاي كاربردي در لوگو كه بر طبق مد طراحي شده باشد اشتباه مي باشد. از طراحي هاي مدگرايي و گرايشي در لوگو خودداري كنيد.

اگر قصد داريد لوگوي خود را بر اساس تايپوگرافي طراحي كنيد. بايد بدانيد كه نام برند يا شركت شما به عنوان لوگو شناخته مي شود. در نتيجه فونت دلخواه و مناسب شركت يا تجارتتان را خودتان خلق كنيد و از فونت هاي آماده استفاده نكنيد تا لوگويي جذاب و منحصر به فرد در اختيار داشته باشيد.

پس....

ابتدا هدف و مفهوم را از طراحي لوگو مشخص كنيد. سپس بر روي كاغذ اتود بزنيد. پس از تاييد طرح نهايي ، نرم افزاري قدرتمند و حرفه اي مانند فتوشاپ و كورل براي پياده سازي طرح انتخاب كنيد و نهايت خلاقيت و ابتكار خود را در طراحي لوگو به كار بگيريد تا لوگو منحصر به فرد ، جذاب و تاثيرگذار در اختيار داشته باشيد.

ساختن يك لوگو كار ساده اي به نظر مي رسد مطمئناً اين كار ساده است اما نكات ظريفي در انجام اين كار وجود دارد كه باعث مي شود طراحي و استفاده بهينه از لوگو به كاري بسيار مشكل تبديل شود. تنها به ياد داشته باشيد كه بايد ذات مشتريان و تجارت خود را در زمان طراحي لوگو در ذهن داشته باشيد واينكه مشتريان از شما چه چيزي مي خواهند. بعد از طراحي موفق لوگوي برند بايد آن را ثبت كرده و تمام تلاش خود را بكار بريد تا بتوانيد سمبولي قابل تشخيص و مثبت از خدمات يا محصولات خود ارائه كنيد.

 

اميدواريم از اين مقاله نهايت لذت و يادگيري را برده باشيد!

 

منبع:مائده ديزاين


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۲۷:۰۵ ] [ bamana ] [ نظرات (0) ]

 

موارد كاربرد ديزل ژنراتورها دامنه وسيعي از مصارف كوچك (خانگي ، صنفي) تا مصارف عمومي و صنعتي بزرگ را در بر مي گيرد.با گسترش روزافزون استفاده از انرژي الكتريكــي ، امــروزه كمتــر زميــنه اي (از زنـدگي روزمره تا فعاليت هاي صنعتي و خدماتي) را مي توان يافت كه بشدت به انرژي الكتريكي وابسته نباشد . از آنجا كه هميشه احتمال بروز نقص در سيستم هاي تأمين برق و به تبع آن قطع برق وجود دارد ، پيآمدهاي قطع برق و بكارگيري تمهيداتي به منظور تأمين برق اضطراري قطعاً مي بايست مورد مطالعه قرار گيرند.مولدهاي برق اضطراري بجز در موارد استثنائي ديزل ژنراتورها هستند.

ادامه مطلب...


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۲۲:۲۶ ] [ bamana ] [ نظرات (0) ]

اين بار قصد داريم، شما را با موثرترين عامل در موفقيت كسب و كارهاي اينترنتي يا به طوركلي كسب و كار آشنا سازيم. شناخت پرسوناي مخاطب يا به زبان ساده تر، شناخت درست مخاطب يا مشتري مي تواند كمك بزرگي براي دستيابي شما به موفقيت در كسب و كارتان باشد.
ممكن است اين سوال براي شما هم تاكنون مطرح شده باشد كه پرسوناي مخاطب به چه معناست ؟

واژه پرسونا به چه معناست ؟

پرسونا (persona) واژه‌اي يوناني و به معني ماسك يا نقاب است. Persona، ريشه لغت انگليسي personality به معني شخصيت است. واژه پرسونا در روان‌شناسي، توسط روان‌شناس سوئيسي كارل گوستاو يونگ، اين طور معنا شده است، نوعي ماسك دست‌ساز كه فرد براي ايجاد نهايت تأثيرگذاري بر ديگران و همين‌طور براي پنهان كردن ماهيت حقيقي خود، از خود ابداع مي‌كند.
در واقعيت، پرسونا يعني آن چهره ي اجتماعي كه فرد در دنياي واقع دارد و پرسوناي مخاطب به معناي آشنايي با تمام علاقمندي ها، ترجيحات و طرز تفكر مخاطب فرضي مي باشد. اين واژه را مي توان كاربرنما يعني الگويي از كاربران واقعي نيز معنا كرد.

شناخت پرسوناي مخاطب چه كمكي به شما خواهد كرد ؟

اگرسايت شما يك سايت تبليغاتي است و شما بايد با توليد محتواي مناسب به جذب مشتري بپردازيد، شناخت پرسوناي مخاطب مي تواند شما را در توليد محتوا متناسب با لحن و قالب مشتري وب سايتتان ياري كند و ديگر اين كه متوجه خواهيد شد كه چه موضوعاتي را براي توليد محتوا انتخاب كنيد.
اگر شما صاحب يك وب سايت فروشگاهي باشيد مي توانيد با شناخت پرسوناي مخاطبانتان، راجع به خدمات، محصولات، ارتباطات متقابل، ويژگي‌ها و جنبه‌هاي بصري سايتتان، بهترين تصميم گيري را انجام دهيد.
يكي از راه هاي مؤثر براي شناسايي پرسوناي مخاطب، آشنايي با تيپ هاي مختلف روان شناسي مي باشد چرا كه مي توانيد تفاوت هاي انسان ها و نحوه نگرش و ارزش هاي آن ها را بشناسيد و بر اساس آن اقدام به عمل كنيد.
اين نكته قابل توجه است كه آگاهي از تيپ‌هاي نه‌گانه پروفسور يونگ و آزمون شخصيت شناسي MBTI، تفسير دقيق‌تري از شخصيت افراد به شما مي‌دهد.

راهنماي عملي براي شناخت پرسوناي مخاطب

نكات عملي براي شناخت پرسوناي مخاطب شامل چندين گام مي باشد كه در ذيل به جزئيات آن پرداخته شده است.

گام اول: مشتري‌هاي كنوني سايت را تحليل كنيد.

مشتري‌هاي فعلي كسب و كار خود را تحليل كنيد. يعني با آن‌ها در تماس باشيد و سعي كنيد آن‌ها را بيشتر بشناسيد.

گام دوم: در مورد مشتري بيشتر تحقيق كنيد.

به جمع آوري اطلاعات درباره مشتري نظير شهر محل سكونت مشتري، شغل آن و غيره بپردازيد. حاصل اين تحقيقات مرتبط با هر مشتري را به ‌صورت جداگانه مكتوب كنيد و نگه‌داريد.

ادامه مطلب


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۰۴:۵۹ ] [ bamana ] [ نظرات (0) ]

ساندويچ پانل ها تركيبي از ورق هاي فولادي كه با آلومينيوم و روي پوشش داده شده اند ساخته مي شود كه بدليل مقاومت فولاد در برابر آسيب ها و خوردگي ها، ساندويچ پانل ها داراي مقاومت بسيار بالا و وزن بسيار كمي هستند. ساندويچ پانل ها بدليل هزينه هاي بسيار مناسب و همچنين وزن كم و نصب و راه اندازي بسيار سريع داراي محبوبيت بسيار فراواني هستند. ساندويچ پانل ها انوع مختلفي دارند كه هر كدام نيز به شكل هاي مختلفي توليد مي شود.

نحوه آب بندي كانال هاي تهويه و ساندويچ پانل
در برخي از كارخانجات صنعتي بنا به شرايط توليد از كانال هاي تهويه كه از روي پوشش سقف سوله به بيرون هدايت شده استفاده مي گردد.و ضروري است بين كانال هوا و ساندويچ پانل سقفي جهت عدم نفوذ آب برف و باران و گردوخاك كاملا آب بندي و درزگيري انجام گردد.

توصيه مي شود هيچگاه از مصالح بنايي مانند بتون و گچ جهت آب بندي استفاده نشود زيرا سيمان و گچ پس از خشك شدن به راحتي از ورق جدا شده و باعث پوسيدگي ساندويچ پانل مي گردد. همچنين از قير يا ايزوگام نيز نبايد جهت آب بندي استفاده گردد. قير و ايزوگام داران مواد نفتي مي باشند كه به مرور باعث خوردگي ساندويچ پانل و در نهايت منجر به پوسيده شدن آن در مدت زمان كوتاهي مي گردد.

بهترين روش استفاده از ورق پيش رنگ شده صاف آلوزينگ يا گالوانيزه توسط افراد مختصص در زمينه اجراي نصب ساندويچ پانل سقفي و ديواري مي باشند.

ادامه مطلب


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۴۳:۵۹ ] [ bamana ] [ نظرات (0) ]

ساندويچ پانل چيست؟

ساندويچ پانل تركيبي از دو طرف ورق فولادي كه با آلومينيوم و روي پوشش داده شده است كه مقاومت فولاد را در برابر خوردگي بسيار بالا مي برد و قسمت روي آن با يك لايه پرايمر مخصوص و ۲۵ ميكرون رنگ پلي استر كوره اي پوشانده است و در بين آنها يك لايه عايق پلي اورتان سخت با ساختار سلول بسته مي باشد كه اين ساختار پلي اورتان را در زمره بهترين عايق هاي حرارتي و صوتي قرار مي دهد. در عصر حاضر كه تمام دنيا به سمت سرعت و كيفيت برتر در صنعت ساخت و ساز و فرايند ها پيش مي رود استفاده از اين محصول بسيار رايج و پر طرفدار مي باشد.

روش هاي توليد ساندويچ پانل

به طور كلي دو روش براي توليد ساندويچ پانل پلي استايرن به كار گرفته ميشود:

روش كانتينيوز(continues)

توليد ساندويچ پانل به روش كانتينيوز، يا مكانيزه دستگاه ها و رباط هاي مكانيكي، مواد اوليه ساندويچ پانل نهايي تديل مي مي كنند. به عبارت ديگر، مواد اوليه كه همان رول ورق گالوانيزه، مواد اوليه فوم پلي يورتان يا شيت فوم پلي استايره و چسب از يك طرف دستگاه وارد مي شود و از طرف ديگر ساندويچ پانل تكميل شده و به قطعات دلخواه برش خورده و بسته بندي مي شوند.

دستگاه كانتينيوز پلي استايرن

اين سري دستگاه ها بعد از تولد ساندويچ پانل پلي استايرن به وجود امدند و به نوعي نسبت به روش هاي ديگر نو پا ميباشد, اما اين روش هم امروزه بسيار متداول و پر طرفدار شده. در اين روش يك دستگاه كانتينيوز همانند دستگاه كانتينيوز پلي يورتان وجود دارد كه دو رديف رول گير يا رول باز كن دارد كه يك رديف مربوط به ورق روي پانل و يك رديف مربوط به ورق زير پانل ميباشد, همچنين دو رديف غلطك و دستگاه رولفرمينگ دارد كه ورق رويه يا زيره ي پانل را فرم دهي ميكند, سپس يه اپراتور شيت هاي ۲ يا ۳ متري فوم پلي استايرن را ميان دو لايه از ورق هاي شكل دهي شده و چسب خورده قرار ميدهد و دستگاه پانل را به هم ميچسباند و تحت پرس قرار ميدهد و در انتها پانل را به قطعات مورد سفارش برش ميدهد.

ادامه مطلب


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۲۰:۴۷ ] [ bamana ] [ نظرات (0) ]

يكي از موارد استفاده از ژنراتور ها استفاده اضطراري از آنهاست.

امروزه تمامي سازمان ها و ارگان ها و ساختمان هاي بزرگ و مهم تجاري و اداري از ديزل ژنراتور ها جهت مواقع اضطراري استفاده مي نمايند.
با توجه به اهميت برق (توان الكتريكي) دو كار روزمره، عدم وجود برق در بسياري از سازمان ها، ارگانها، مجتمع ها، مراكز اداري تفريحي و رفاهي امري غيرقابل تصور مي باشد. به همين دليل اكثر مراكز فوق براي عدم قطعي برق از ديزل ژنراتور هاي پشتيبان (يا اضطراري) استفاده مي نمايند در اين مواقع با قطعي برق ديزل ژنراتور ها بلافاصله به صورت اتوماتيك روشن گرديده و وارد مدار مي گردند تا وقفه اي به كار سازمان مربوطه وارد نگردد كه ميتوان به عنوان يكي از كاربرد هاي ديزل ژنراتور ها و موارد استفاده آنها در صنايع نام برد.

به عنوان مثال ميتوان به ايستگاه هاي مخابراتي اشاره كرد. به دليل اهميت آنتن هاي مخابراتي در كنار برق شبكه از انواع ديزل ژنراتور اضطراري جهت مواقع قطعي برق استفاده ميگردد.

موارد استفاده ديزل ژنراتور
همچنين سالن هاي ورزشي و مجتمع هاي رفاهي از موارد ديگر استفاده از ديزل ژنراتور ها مي باشد. آيا مي توان تصور كرد كه در هنگام حضور مردم در يك استخر در صورت قطعي برق چه اتفاقاتي رخ خواهد داد؟

 

ادامه مطلب


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۰۱:۴۵ ] [ bamana ] [ نظرات (0) ]


استفاده از فرصت هاي مناسب براي توليد محتوا:
يكي از گام هاي مهمي كه براي شروع كسب و كار در فضاهاي مجازي وجود دارد توليد محتوا است زيرا موتورهاي جستجو با محتوا سايت شما را شناسايي مي كنند. در اصل در صورتي كه سايت شما داراي محتواي مناسب باشد باعث افزايش ترافيك سايت مي‌شود و بازديد سايت را براحتي افزايش مي دهد. موضوعي كه در اين رابطه داراي اهميت است و اغلب مديران سايت درگير اين مسأله مي‌باشند چگونگي و شكل توليد محتواست.
بايد توجه داشته باشيد كه اولين و مهمترين قدم در طراحي سايت و يا ايجاد يك كسب و كار اينترنتي توليد محتواي مناسبي كه باعث جذب كاربران نيز شود مي باشد. پس توليد محتوا درتوسعه و طراحي سايت داراي اهميت زيادي مي باشد.

كاربر پسندبودن سايت براي موتورهاي جستجو:
يكي ديگر از موارد مهمي كه در طراحي سايت وجود دارد كاربرپسند بودن سايت است. يعني كاربر براحتي بتواند باسايت كار كند و مشكلي نداشته باشد. پس سايتي كه طراحي مي‌كنيد بايد طوري باشد كه طراحي اوليه و قسمت‌هاي مختلف سايت مورد پسند كاربر و موتورهاي جستجو باشد.
يكي از موضوعاتي كه در كاربرپسند بودن سايت تأثير دارد ريسپانسيو بودن سايت است كه تأثير خيلي زيادي در جذب كاربراني كه با موبايل به سايت مراجعه مي‌كنند دارد.
بهينه سازي سايت براي استفاده در موبايل، تبلت و دستگاه‌هاي ديگر موقعيت مناسبي براي بهبود سئو و ارتقا رنكينگ سايت بوجود مي آورد.زيرا همانطور كه مي‌دانيد گوگل اهميت زيادي به كاربراني كه از طريق موبايل سايت مراجعه كرده‌اند مي‌دهد و از اين موضوع براي رتبه دادن به سايت استفاده مي كند.

ادامه مطلب


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۳۴:۲۹ ] [ bamana ] [ نظرات (0) ]

در اين مقاله سعي داريم پشت صحنه طراحي و ايده پردازي لوگو را نمايش دهيم. همانطور كه مي دانيد لوگوها يكي از مهم ترين عناصر در شروع يك تجارت مي باشند. طراحان بايد علاوه بر به كارگيري خلاقيت ، اصول و چهارچوبي را در طراحي لوگو رعايت كنند. همچنين ايده پردازي لوگو در طرح و رمزآلود بودن لوگو باعث جذب بيشتر مخاطب مي شود.

مرحله اول : پيدا كردن چند كلمه كليدي در زمينه سوژه طراحي لوگو

ابتدا بايد حول محور سوژه طراحي لوگو ، تحقيقات و جمع آوري اطلاعات صورت گيرد. سپس چند كلمه كليدي مرتبط به سوژه پيدا كنيد. به عنوان مثال اگر مي خواهيد براي يك آموزشگاه كنكور لوگو طراحي كنيد. كلمات كليدي مرتبط با كنكور عبارت است از : آزمون چند گزينه اي ، مديريت زمان ، مستمر و…

مرحله دوم : پيدا كردن نمادهاي متناسب با كلمات كليدي

نمادهاي متناسب با كلمات كليدي طراحي كنيد. مثلا رايج ترين نماد براي آزمون هاي چند گزينه اي يا كنكور علامت تيك (√) مي باشد. نماد لغت مستمر به دليل اينكه دوبار از حرف “م” در اين لغت استفاده شده است ، مي توانيد لوگو را با حرف آغازين مستمر يعني “م” طراحي كنيد. همچنين براي زمان از نماد ساعت مي توان استفاده كرد.

مرحله سوم : اتود زدن يا طراحي اوليه بر روي كاغذ

در اين مرحله از كاغذ باطله استفاده كنيد. هر آنچه در ذهن خود نقش بسته است را بر روي كاغذ پياده كنيد. ممكن است در اين مرحله نتيجه مطلوبي را كسب نكنيد. نگران نباشيد هدف از اتود زدن يافتن يك طرح كلي از لوگو مي باشد. به طور مثال مي توانيم پي به اين موضوع ببريم كه بهتر است از چه اشكال هندسي در لوگو استفاده كنيم يا تايپوگرافي لوگوي ما چگونه باشد.

ادامه مطلب


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۱۰:۳۶ ] [ bamana ] [ نظرات (0) ]

ديزل ژنراتور دستگاهي است كه از طريق القاي الكترومغناطيسي انرژي مكانيكي را به

انرژي الكتريكي قابل استفاده تبديل مي كند.

اجزاي اصلي ديزل ژنراتور شامل موارد زير مي باشد :

 - 1 موتور ژنراتور

موتور ژنراتور در حقيقت  منبع انرژي مكانيكي ورودي به ديزل ژنراتور است. اندازه قدرت موتور ديزلي به طور مستقيم متناسب با حداكثر توان خروجي ژنراتور ( ديزل ژنراتور ) مي تواند كوپله شود.

عوامل مختلفي وجود دارد كه مي بايست در ذهن داشته باشيم تا يك موتور ديزلي خوب را براي ديزل ژنراتور خود انتخاب كنيم. از جمله توليد كننده موتور ديزل ژنراتور، نوع و نحوه كار موتور ديزل ژنراتور و نهايتا نحوه نگهداري از موتور ديزلي بر روي ديزل ژنراتور را اشاره كرد. ما در اين نوشتار به ۲ نكته اساسي در انتخاب يك موتور ديزلي براي استفاده در ديزل ژنراتور اشاره مي كنيم.

 .Aنوع سوخت مورد استفاده ديزل ژنراتور
 .Bنوع سوپاپ هاي موتور ديزل ژنراتور
موتور ديزل ژنراتور با سرسوپاپ واقع در سر سيلندر (Overhead Valve – OHV)
موتور ديزل ژنراتور با سرسوپاپ واقع در بدنه موتور ديزل (Overhead Valve none -non-OHV)
درموتور ديزل ژنراتور با سرسوپاپ واقع در سر سيلندر از امتيازاتي نسبت به ساير انواع موتور ها دارا مي باشد: با اين حال ، موتور ديزل ژنراتور OHV نيز گران تر از موتورهاي ديگر است.در حالت كلي از ۲ حالت سوپاپ در موتور ديزل ژنراتورها استفاده مي شود

ادامه مطلب

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۱۷:۵۴ ] [ bamana ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ]
.: Weblog Themes By bornablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 107
دیروز : 30
افراد آنلاین : 1
همه : 34593
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب